Google Translate

  • YAKIN GEÇMİŞ

    Yıldırım Blog Uzmanı(YBU)
    Bildiğimiz kadar doğruyuz, bilmediğimiz kadar eksik. Blogger tarafından desteklenmektedir.
    29 Mart 2015 Pazar

    Ankara İzmir Otoyolu Görmek İstediğiniz Bütün Detaylar

    PROJENİN TEKNİK OLMAYAN ÖZETİ:
    Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda, 2.236 km otoyol, 31.413 km devlet yolu,
    31,459 km il yolu olmak üzere toplam 65.108 km yol ağı bulunmaktadır. Karayolu taşımacılığı ve
    ulaşımında en güvenilir ve ekonomik olan otoyol ağı ile genişletilmiş karayolu ağının ülkemiz genelinde
    geliştirilmesi ve karayolu ağı içerisindeki payının artırılması gerekliliği ve ihtiyacı her geçen gün daha da
    artmaktadır.
    Ankara-İzmir Otoyolu, toplam 501+076 uzunluğundadır. Proje güzergahı Karayolları Genel
    Müdürlüğü'ne bağlı 2. Bölge Müdürlüğü (İzmir), 3. Bölge Müdürlüğü (Konya) ve 4. Bölge Müdürlüğü
    (Ankara) sorumluluk alanından geçmektedir. Bu nedenle Ankara-İzmir Otoyol Projesi; Ankara-Dumlupınar
    Kesimi ve Dumlupınar - Manisa Kesimi olmak üzere iki kesimde projelendirilmiştir.
    Ankara-Dumlupınar Kesimi toplam 257,520 km uzunluğunda olup, güzergah ve uzunlukları Tablo
    1'de verilmiştir.
    Ankara-Dumlupınar Kesiminde; 10 Adet kavşak, 45 km. bağlantı yolu, 13 Adet hizmet tesisi ve 4
    adet bakım alanı yapılması planlanmaktadır.
    Dumlupınar-Manisa Kesimi toplam Km:243+556 uzunluğunda olup, güzergah ve uzunlukları
    Tablo 2'de verilmiştir.
    Dumlupınar-Manisa Kesiminde; 10 adet kavşak, 25 km. bağlantı yolu, 11 adet hizmet tesisi ve 3
    adet bakım alanı yapılması planlanmaktadır.
    Proje güzergahı boyunca, topoğrafyanın uygun olduğu bölgelerde 3 gidiş-3 geliş olmak üzere
    toplam 6 şerit olarak planlanmaktadır.
    Proje kapsamında ayrıca inşaat ve işletme aşamasında kullanılacak olan; şantiye sahaları, depo
    yerleri, kırma-eleme-yıkama tesisleri, hazır beton santralleri, vb. tesisler ile projenin güzergâhı ele
    alınmıştır.
    Yap-işlet-devret modeli ile ihaleye çıkması planlanan Ankara-İzmir Otoyolu, Karayolları Genel
    Müdürlüğü’nün 2023 otoyol hedefinde bulunmaktadır.
    Proje kapsamında, çevresel etkiler değerlendirilirken, otoyol güzergahının ana (orta) ekseninden;
    sağdan 1.000 m. ve soldan 1000 m. olmak üzere toplam 2.000 m. genişliğinde inceleme koridoru, etki
    mesafesi ise yine ana eksenin, sağından ve solundan 250 m. olarak dikkate alınmıştır.
    BÖLÜM I: PROJENİN TANIMI VE ÖZELİKLERİ
    A) PROJE KONUSU YATIRIMIN TANIMI, ÖZELLİKLERİ, ÖMRÜ, HİZMET MAKSATLARI,
    ÖNEM VE GEREKLİLİĞİ
    T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, İşletmeler
    Dairesi Başkanlığı tarafından toplam uzunluğu 501,076 km. olan Ankara-İzmir otoyolu projesi yapılması
    planlanmaktadır.
    Ankara-İzmir Otoyolu, toplam 501,076 km. uzunluğunda olup genel projelendirme tekniği ve
    bölgesel ayrım nedeni ile Ankara-Dumlupınar Kesimi ve Dumlupınar-Manisa Kesimi olmak üzere 2
    bölüme ayrılmıştır.

    Ankara-Dumlupınar Kesimi toplam 257,520 km uzunluğunda olup, güzergah ve uzunlukları
    şöyledir;
    Tablo- 1. Ankara - Dumlupınar Kesimi güzergahı ve uzunlukları
    İL KM. ARALIĞI TOPLAM MESAFE (KM.)
    Ankara 0+000-68+000 68
    Eskişehir 68+000-213+700 145,7
    Kütahya 213+700-225+100 11,4
    Afyonkarahisar 225+100-241+700 16,6
    Kütahya 241+700-257+520 15,82
    TOPLAM 257,520 km
    Ankara-Dumlupınar Kesimi, proje güzergahı Ankara ili, Yenimahalle-Sincan-Polatlı ilçeleri;
    Eskişehir ili, Sivrihisar-Çifteler-Han-Seyitgazi ilçeleri, Afyon ili, İhsaniye ilçesi ve Kütahya ili, Merkez-
    Altntaş-Dumlupınar ilçeleri sınırlarından geçmektedir.
    Ankara-Dumlupınar Kesiminde; 10 Adet kavşak, 45 km. bağlantı yolu, 13 Adet hizmet tesisi ve 4
    adet bakım alanı yapılması planlanmaktadır.
    Dumlupınar-Manisa Kesimi toplam 243,556 km uzunluğunda olup, güzergah ve uzunlukları
    şöyledir;
    Tablo- 2. Dumlupınar-Manisa Kesimi proje güzergahı ve uzunlukları
    İL KM. ARALIĞI TOPLAM MESAFE (KM.)
    Kütahya 257+520-276+580 19,1
    Uşak 276+580-389+500 112,9
    Manisa 389+500-501+076 111,6
    TOPLAM 243,556 km
    ANKARA-DUMLUPINAR KESİMİ 0+000-257+520
    Dumlupınar-Manisa Kesimi 257+520-501+076
    TOPLAM GÜZERGAH 501,076 KM
    Dumlupınar-Manisa Kesimi proje güzergahı Uşak İli, Banaz-Merkez-Eşme İlçeleri,Manisa İli,
    Kula-Salihli-Gölmarmara-Ahmetli-Turgutlu İlçeleri sınırlarından geçmektedir. Dumlupınar-Manisa
    Kesiminde; 10 adet kavşak, 25 km. bağlantı yolu, 11 adet hizmet tesisi ve 3 adet bakım alanı yapılması
    planlanmaktadır.
    Proje güzergahı boyunca, topoğafyanın uygun olduğu bölgelerde 3 gidiş-3 geliş olmak üzere
    toplam 6 şerit olarak planlanmaktadır. Proje kapsamında, aşağıda açıklanan teknik ve mali verilerin tamamı
    hazırlanan, yaklaşık 3 yıllık çalışması yapılan fizibilite raporundan alınmıştır.
    Proje Güzergâhının Tanımı ve Özellikleri:
    Proje güzergahı fizibilite çalışmaları yapılırken, tekrardan kendi içinde 5 farklı bölüm olarak ele
    alınmıştır. Aşağıda belirtildiği km. aralıklarında projenin genel tanıtımı, özellikleri, hizmet ve maksatları
    gibi başlıklar ele alınmıştır.
    0-155 km. arası,
    155-271 km arası,
    271-335 km arası,
    335-423 km arası,
    423-501 km arası,
    olacak şekilde aşağıda detaylandırılmıştır.
    Ankara – İzmir Otoyolu koridoru, mevcut O-20 Ankara Çevre Yolu’ndan ayrılarak İncek yakınlarından başlamaktadır. Genel olarak güneybatı yönünde ilerleyen koridor Ankara Çevre Yolu’ndan ayrıldıktan sonra ilk 30km boyunca mevcut Ankara-Eskişehir Yolu’nun güneyinden ve bu yola paralel bir şekilde ilerlerken Temelli’nin güneyinden geçerek Km:43+000 civarında mevcut Eskişehir Yolu ile kesişmektedir. Sonrasında Polatlı’nın kuzeyinden devam eden güzergâh yine mevcut Ankara-Eskişehir
    Yolu’na paralel ancak bu kez bu yolun kuzeyinden ilerler. Polatlı geçildikten sonra, Sivrihisar’ın kuzeyinden geçen geçki, Sivrihisar Hava Meydan Komutanlığının yaklaşık 5 km. batısından, Ankara-Eskişehir Devlet Yolu’nun güneyinden geçerek, Sakarya Ovası’nda güneybatı istikametinde ilerler. Proje güzergahı, km:155+000’a Çifteler’in güneyinde, Eskişehir-Mahmudiye-Emirdağ-Konya Devlet Yolu öncesinde ulaşmaktadır.
    Ankara – İzmir Otoyolu Ankara-Dumlupınar Kesimi’nin kilometre başlangıcından (Km:0+000)
    Km:155+000’a kadar olan bölümü incelenmiş ve 1/25000 ölçekli harita üzerinde yapılan koridor
    çalışmasının bir benzeri bu kez 1/5000 ölçekli harita üzerinde yapılarak çeşitli alternatif güzergâhlar
    belirlenmiş sonra değerlendirme ve ekonomik karşılaştırmaya esas alınacak alternatifler ortaya çıkmıştır.
    Km:0+000-Km:155+000 arasında KGM tarafından onaylanan geçki alternatifi ilk 68 km.’lik
    kesimi Ankara il sınırlarında kalırken, geri kalan 87 km.’lik kesimi Eskişehir il sınırlarında kalmaktadır.
    Km:0+000’da tasarlanan Ankara Çevre Yolu kavşağından başlamaktadır. Otoyol başlangıcının
    Ankara Çevre Yolu üzerindeki ayrım noktası, Eskişehir kavşağının 8 km. güneyindedir. Ankara-İzmir Otoyolu’nun başlangıç noktası ile beraber ilk 35 km.’lik kesimi, Ankara Büyükşehir Belediyesi 1/25000 ölçekli Nazım İmar Planı sınırlarında kalmaktadır.
    Otoyol ile çevre yolu bağlantısı direksiyonel kavşak tipi düşünülmüştür. Kavşak bağlantısı ile
    beraber Ankara Çevre Yolu’na bağlanacak otoyol trafiği, gerek transit, gerekse şehir içi yönünde
    ilerleyebilecektir.
    Bilindiği üzere, yaklaşık 110 km. uzunluğundaki Ankara Çevre Yolunda herhangi bir tesis bulunmamaktadır. Bu nedenle özellikle transit taşıtların, (İstanbul, Samsun, Konya yönünden) Ankara çevre Yolu üzerinde mola verme imkânları bulunmamaktadır.
    Ayrıca, Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından, Ankara-İzmir Otoyolu’nun ilk 20 km.’lik
    kesiminin ücretsiz olması talep edilmiştir. Böylece Ankara-İzmir Otoyolu ile Ankara’nın Eskişehir yolu yönündeki gelişimine paralel olarak taşıt yükü artacak Ankara-Eskişehir Devlet Yolu’nun özellikle Temelli arasına kadar olan kesimde alternatif bir güzergâh oluşturulacaktır. Bu kapsamda km:20+000 civarında Temelli’nin doğusuna çıkış veren yonca bir kavşak tasarlanmıştır.


     Şekil 3: Ankara-İzmir Otoyolu üzerinden Temelli-Yenikent-Anadolu Otoyolu Bağlantısı Temelli’nin doğusunda kalan organize sanayi bölgesi ve Sincan yönündeki sanayi alanları açısından önemli olan bağlantıya, Ankara-İzmir Otoyolu üzerinden de km:20+000 civarında sağlanan yonca kavşak ile bağlanmak mümkün olacaktır.
    Ankara Büyükşehir Belediyesi 2023 Nazım İmar Plan sınırlarında kalan ilk 35 km.’lik kesimin
    özellikle Temelli’ye kadar olan kesiminde (25 km.) şimdiden birçok yerde yapılaşma başlamıştır. Ankara yerleşimin cazip merkezlerinden biri olan Eskişehir yolu güzergâhında gelişim de dikkate alındığında, Ankara-İzmir Otoyolu’nun ilk 20 km.’lik kesiminde oldukça yoğun bir trafiğin oluşacağı gözükmektedir.

    Derin yarma ve dolguların olduğu bu kesimde, Tuluntaş ile Şehiatli köyleri arasındaki bağlantı yolu
    için tasarlanan üst geçidin uzunluğu ve ayak yüksekliği dikkati çekmektedir. Bu kesimde özel tasarım
    gerekebilecektir. Hizmet tesisi öncesinde 30 m.’ye yaklaşan, sonrasında ise 40 m.’yi geçen yüksek
    yarmalar söz konusudur. Hizmet tesisi ise vadide yer almaktadır. Şehiatli köyü öncesindeki viyadük de derin bir vadi üzerindedir.


    Viyadük sonrası yine yüksek yarma bulunmaktadır. Bu kesimde hizmet tesisinde yüksek eğim ile
    geçilmemesine (%2.33) ve viyadük geçişinde kullanılan düşey kurbun büyük tutulmasına (R=50000) dikkat edilmiştir.
    Otoyol güzergâhı Şehitali Köyü’nün güneyinden geçtikten sonra, Şehitali-Fevziye köy bağlantısın sağlayan yolu kesmektedir. İki köy arasındaki köy yol üzerinde dolgu ile geçildikten sonra tekrar sandık yarmalı bir kesimden geçilmektedir. Önceki sandık yarma ile geçilen yerlerde olduğu gibi, km:6+000 civarında sandık yarma ile geçilen kesimde zemin açısından bir sorun bulunmamaktadır. Km:5+700 civarında viyadük ayak yüksekliğini daha fazla arttırmamak adına yine nispeten yüksek yarmalardan geçilmiştir.
    Proje başlangıcında yarma miktarının azaltılması amacı ile eksenin sağa doğru çekilmesi durumunda, servis alanı yapılması olası olan km:2+500 civarında dolgu miktarı artmaktadır. Servis alanı ve viyadük civarında yapılan bu düzenleme sonrasında, km:10+500 civarındaki hizmet tesisi eğimi de %1’den, %0,5’e çekilmiştir.
    Km:6+277 ile km:28+817 arasında Ankara Büyükşehir Belediyesi 1/25000 ölçekli 2023 Nazım İmar Planı doğrultusunda km:10+500 civarında hizmet tesisinin de öngörüldüğü alanda eğimin %1’den
    %0,5’e çekilmesi ve km: 16+700-km:16+800 arasında kalan 380 kv’lık enerji iletim hatlarından düşeyde daha uzak mesafeden geçilmesi hedeflenmiştir.

    Km:9+000 civarında 45 yüksekliği geçen bir dolgu söz konusudur. Vadi eğimi yüksek olmasa da, bu kesimde viyadük ile geçilmesini uygun görmüştür. Km:8+600-Km:9+160 arası viyadük ile geçilmiştir.
    Km:12+000’dan itibaren peş peşe R=7000 ve R=10000’lik yatay kurplar kullanılmış ve bu bölgede
    Hisarlıkaya’nın kuzeyinden geçilmiştir. Düşeyde ise %3,4’lük bir eğimle aşağı iniş başlarken Km:11+560’taki Hisarlıkaya-Ballıkuyumcu köyleri bağlantısı için üstgeçit tasarlanmıştır.
    Km:12+650’de güzergâhın kuzeyinde kalan Kum Tepesi’nin güney yamacında sit alanı bulunmaktadır. S i t a l a n ı sınırları sayısal ortamda alınmış ve güzergâh geçirilirken sit alanı
    sınırlarının tamamen dışında kalınmıştır.

    Kaynak:www.cbs.gov.tr

    • Blogger Yorumları
    • Facebook Yorumları

    0 yorum:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

    Item Reviewed: Ankara İzmir Otoyolu Görmek İstediğiniz Bütün Detaylar Rating: 5 Reviewed By: econometri00
    Scroll to Top