Google Translate

  • YAKIN GEÇMİŞ

    Yıldırım Blog Uzmanı(YBU)
    Bildiğimiz kadar doğruyuz, bilmediğimiz kadar eksik. Blogger tarafından desteklenmektedir.
    27 Aralık 2024 Cuma

    Altındağ İlçesi Karapürçek Mahallesi Kuzeydoğu Altındağ Yeni Yerleşim Alanında 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Plan Değişikliği Meclis Kararı

     

    T.C.

    ANKARA BÜYÜKŞEHİR

    BELEDİYE MECLİSİ

     

    Karar No: 1666                                                                                                             10.12.2024

      

    K A R A R

     

    Altındağ İlçesi Karapürçek Mahallesi Kuzeydoğu Altındağ Yeni Yerleşim Alanında 1/5000 ölçekli nazım imar plan değişikliğine ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonunun 26.11.2024 tarihli ve 329 sayılı Raporu Büyükşehir Belediye Meclisinin 10.12.2024 tarihli toplantısında okundu. 

    Konu üzerinde yapılan görüşmelerde; Altındağ Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 05.06.2024 tarihli ve 48202765-115.01.06.01.01-E.238920 sayılı yazısı ile “Altındağ Belediye Meclisinin 02.03.2023 günlü ve 118 sayılı Kararı ile uygun görülen, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 08.06.2023 günlü ve 793 sayılı Kararı ile onaylanan Karapürçek Mahallesi Kuzeydoğu Altındağ Yeni Yerleşim Alanı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliğine ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı teklifine” ait dosyanın 5216 sayılı Kanun uyarınca İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığına sunulmuş, Daire Başkanlığımızın 12.07.2024 günlü ve E-1320384 sayılı yazısı ile “Ankara 10. İdare Mahkemesinin 20.09.2023 günlü ve 2023/395 E. 2023/1728 K. sayılı iptal kararı doğrultusunda yeniden değerlendirilerek (iptal gerekçeleri bertaraf edilerek) sunulması halinde konunun tekrar incelenerek, bir karar alınmak üzere Belediye Meclisimize sunulabileceği” iletilmiş, Altındağ Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 20.09.2024 tarihli ve E.260509 sayılı yazısı ile de iptal kararında belirtilen iptal gerekçeleri incelenerek, iptal gerekçelerini bertaraf edecek şekilde düzenlemeler yapıldığından bahisle “Karapürçek Mahallesi Kuzeydoğu Altındağ Yeni Yerleşim Alanına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı teklifi”nin 5216 sayılı Kanun uyarınca tekrar İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığına sunulduğu, 

    Yapılan incelemede;

    Teklife Konu Alanın Mülkiyet ve Mevcut İmar Durumunun;

    Teklifin şahıs (% 90) ve kamu (% 10) mülkiyetinde olan yaklaşık 868.234m²'lik alan ile Belediye Başkanlığımızca hazırlanıp Karayolları Genel Müdürlüğünce uygun görülen ve uygulaması tamamlanan Ankara Çevre Yolu ile Karapürçek Mahallesi bağlantısını sağlayan köprülü kavşağın bir kısmını kapsadığı, 

    2023 Başkent Ankara Nazım İmar Planında bu alanın “GK (Gelişmesi Kayıt Altına Alınacak Alan)” olarak nitelendirildiği, plan açıklama raporunda GK alanlarının “…onaylı eski planların bulunduğu şekliyle hayata geçmesinde şehircilik ilkeleri, kamu yararı, kent bütünü gereklilikleri açılarından sakınca görülen, gelişmesi ve uygulanması kayıt altına alınması zorunlu bulunan alanlar” olarak tanımlandığı ve revizyon imar planı hazırlanması öngörülen bu alanlar için “…nüfus ve yoğunlukları gereğinde azaltan, …plan kararlarını mevzuat ve şehircilik ilkeleri ile uyumlu hale getiren, …gereğinde fazla yerleşime açılmış bölgeleri etaplayıp-bölgeleyerek plan dönemi sonrasına yönelik kentsel gelişme bölgeleri olarak tarif eden, bu alanları plan dönemi sonları ve sonrası için rezerv alanlar olarak kabul edebilen müdahale biçimleri geliştirilecektir.” ifadelerinin yer aldığı, 

    Ankara Çevre Otoyolu dışında kalan bölgenin ilk olarak 1997 yılında Islah İmar Planı ile düşük yoğunluklu (TAKS:0.35, KAKS:0.70, 2 Kat) olarak planlandığı, bu imar planı doğrultusunda az sayıda yapılaşma olduğu, 

    Ankara Büyükşehir Belediyesi Meclisinin 08.11.2022 tarihli ve 2072 sayılı Kararıyla onaylanan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliği, TMMOB Şehir Plancıları Odası tarafından açılan davada Ankara 10. İdare Mahkemesi'nin 20.09.2023 günlü ve 2023/395 E. 2023/1728 K. sayılı kararı ile iptal edildiği ve istinaf talebimiz de Ankara Bölge İdare Mahkemesi 5. İdari Dava Dairesi’nin 2024/7 E. 2024/764 K. sayılı kararı ile reddedildiğinden iptal kararının kesinleştiği, teklife konu alanda yürürlükte 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı bulunmadığı,  

    08.06.2023 günlü ve 793 sayılı Büyükşehir Belediye Meclis Kararı ile onaylanan uygulama imar planına askı sürecinde yapılan itirazların değerlendirilmesine yönelik Altındağ Belediye Meclisinin 02.03.2023 günlü ve 118 sayılı Kararı ile uygun görülerek, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 08.06.2023 günlü ve 793 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama imar Planının ise yürürlükte olduğu,  

    1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Teklifi Açıklama Raporunda; 

    Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 08.11.2022 günlü ve 2072 sayılı Kararıyla onaylan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Ankara 10. İdare Mahkemesinin 20.09.2023 günlü ve 2023/395 E. 2023/1728 K. sayılı kararı ile iptal edildiğinden, söz konusu alanın plansız kaldığı ve yeni bir plan hazırlanmasının zorunlu hale geldiğinin belirtildiği,  

    Ankara 10. İdare Mahkemesinin 20.09.2023 tarihli iptal kararında atıfta bulunulan önceki imar planlarının iptaline yönelik (A.B.B.M.’nin 14.05.2018/844 sayılı Kararıyla onaylanan imar planlarının Ankara 18. İdare Mahkemesi'nin 20.11.2019 tarihli ve 2018/1886 E., 2019/2228 K. sayılı kararıyla iptal edildiği, A.B.B.M.’nin 13.02.2019/196 sayılı kararıyla onaylanan imar planlarının Ankara 18. İdare Mahkemesi'nin 18.12.2020 tarihli ve 2019/2195 E., 2020/2058 K. sayılı kararıyla iptal edildiği) mahkeme kararlarındaki iptal gerekçeleri dikkate alınarak yeniden nazım imar planı hazırlandığı ifade edilerek; 

    “Ankara 18. İdare Mahkemesi kararlarında belirtilen iptal gerekçelerinde;

    İlgili kurum görüşlerinin bulunmadığı belirtilmekte olup; Ankara Büyükşehir Belediyesi ASKİ Genel Müdürlüğü Planlama Koordinasyon ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Planlama Şube Müdürlüğünden alınan görüş ile mevcut hatlar ve içme suyu projeleri göz önüne alınarak yollar oluşturulmuştur. 

    BAŞKENT Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin görüş yazısında bölgedeki altyapı ve üstyapı tesislerine ait güzergâh bilgilerinin sunulduğu; eksiklik ve hata ihtimali göz önünde bulundurularak, yapılacak çalışmalarda özellikle kazı işleminin iş makinası yerine el ile özenli çalışma şeklinde yapılması gerektiği; yapılacak çalışmalara başlanılmadan önce 186 Çağrı Merkezimiz kanalıyla ihbar bırakmanın faydalı olacağı; Hâlihazırda mevcut bulunan tesislerin (Trafo (TR), Dağıtım Merkezi (DM), İndirici Merkezi (İM), Kesici Ölçü Kabini (KÖK), Enerji Nakil Hattı (ENH) vb.) ölçülerek imar planına emniyet mesafesi ile birlikte işlenmesi ve varsa tahsis, mülkiyet, irtifak/intifa hakkı, kira şerhi, kamulaştırma şerhi vb. hakları ile birlikte imar uygulaması (parselasyon) çalışmalarında başka bir alana taşınmadan tesisin isabet ettiği parselde korunması kaydıyla planlama yapılması gerektiği belirtilmektedir.  

    Ayrıca 1/1000 ölçekli Parselasyon plan notlarına Yeşil alan, park bahçe sahalarında gerektiğinde teknik alt yapı tesisleri yer alabilir, gerek duyulduğunda elektrik tesisleri park ve yeşil alanlarda yapılabilir şeklinde plan notu eklenmesi istenmiştir. Planlama yapılacak alanda, arıza bakım onarım binası, hizmet binası, depo, ambar vb. yapıların da bulunması halinde, Resmi Kurum alanı olarak plana işlenmesi gerektiği; Çalışma kapsamında enerji nakil hatları güzergâhlarının yol, park vb. alanlara ayrılması durumunda Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kadastro Dairesi Başkanlığı tarafından yayımlanan 08.11.2019 tarih ve 2019/13 sayılı Genelgenin 19. Maddesinin (b) bendinin 4 fıkrası gereğince güzergâhta kalan taşınmaza yeni ada ve parsel numarası verilerek tapu kaydı üzerinde bulunan haklarımızın oluşan taşınmazın tapu kütüğü üzerine nakledilmesi gerektiği; bununla birlikte, planlama kapsamında herhangi bir elektrik dağıtım tesisinin bulunması halinde, planlama/parselasyon çalışmalarının tamamlanmasına müteakip, güncel sayısal planlar ile elektrik dağıtım tesisinin isabet ettiği taşınmazlara ait takyidatlı tapu kayıtları CD ortamında gönderilmesi istenmektedir.  

    Bahse konu alanlara denk gelen tüm tesislerimizin mevcut yerlerinde korunması gerektiği. Bununla birlikte, bölgede yeni oluşacak enerji taleplerinin karşılanması ve mevcut tesislerde deplase edilmesi gereken tesislerimiz için yeni Trafo (TR), Dağıtım Merkezi (DM), İndirici Merkezi (İM), Kesici Ölçü Kabini (KÖK), Enerji Nakil Hattı (ENH) vb. tesisler ait planlama ve talep çalışması yapılabilmesi adına taslak yeni imar planı sayısallarının tarafımızla paylaşılması gerekmektedir. Yapılacak çalışmalarda Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri Yönetmeliği'nde belirtilen yatay ve düşey emniyet mesafelerine (*) riayet edilmesi gerektiği belirtilmektedir.  

    Planlama alanında bulunan mevcut trafo yerleri korunmuş, planlama aşamasında kurum ile birebir görüşmeler yapılmıştır.  

    648 sayılı Kanun hükmünde kararname ile değişik 644 sayılı Kanun hükmünde kararnamenin 7. Maddesinin 1. Fıkrasının (d) bendi ile 28.09.2011 gün ve 102732 sayılı genelgeye göre Ankara Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün 29.11.2012 tarihli yazısı ile onaylanan jeolojik-jeoteknik etüt bulunmaktadır. 

    Onaylı imar planı değişikliğinde geri dönüş kurbu olmayan çıkmaz yolların bulunduğu, hazırlanan plan teklifinde yapılan yollar yeniden düzenlenmiş, yeni planda çıkmaz yol bulunmamaktadır.” dendiği, 

    1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Teklifinde; 

    İmar planına esas jeolojik-jeoteknik etüt raporunun Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce 29.11.2012 tarihinde onaylandığı, plan değişikliğine konu alanın yerleşime uygunluk açısından: önlem alınabilecek nitelikte stabilite sorunlu alanlar “Önlemli Alan 2.1” ve önlem alınabilecek nitelikte şişme, oturma, taşıma gücü açısından sorunlu alanlar “Önlemli Alan 5.1” olarak tanımlandığı, sonuç ve öneriler bölümündeki uyulması gereken önlemler alınmadan uygulamaya geçilmemesi gerektiğinin ifade edildiği, 

    Yaklaşık 868.234m²'lik alanda nazım imar planı hazırlandığı, bunun 512.159m²’lik kısmının (% 59) “Gelişme Konut Alanı”, 164.855m²’lik kısmının (% 19) “Yol”, 9.115m²’lik kısmının (% 1) “Ticaret Alanı”, toplam 100.780m²’lik kısmının (% 11,6) “Park” ve “Rekreasyon Alanı” olarak belirlendiği, planlama alanının geri kalan 81.325m²’lik kısmının (% 9,4) sosyal ve teknik altyapı alanı kullanımlarına ayrıldığı, plan açıklama raporunda yer alan “Alan Kullanımları Tablosuna” göre plan teklifine konu alanın yaklaşık % 40’ının yol/yeşil/sosyal donatı kullanımlarına ayrıldığı, 

    Konut kullanımları için “Orta Yoğunluk” (16.900 kişi) önerildiği,  

    Nazım imar planı teklifine ilişkin “1) 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı onaylanmadan uygulama yapılamaz. 2) Ankara Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün 29.11.2012 tarihli yazısı ile onaylanan jeolojik-jeoteknik etütle belirtilen kriterlere uyulacaktır. 3) Bu planda belirtilmeyen hususlarda 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmelik hükümleri geçerlidir.” şeklinde üç (3) adet plan notu oluşturulduğu, 

    Başkanlığımızca Yapılan Değerlendirmede; 

    Mahkemece verilen iptal kararında planların kademeli birlikteliği yönünden; 1/25.000 ölçekli Başkent Ankara Nazım İmar Planında "GK; Gelişmesi Kayıt Altına Alınacak Alan" içinde kalan dava konusu plan değişikliği işlemine ilişkin genel kullanım kararlarının üst kademe planlara ve planların kademeli birlikteliği ilkesine aykırı olmadığının ifade edildiği,  

    Islah planı ile düşük yoğunluklu yapılaşma öngörülürken, nazım imar planı teklifinde orta yoğunluklu yapılaşma öngörüldüğü, ancak 1997 yılında ıslah planıyla oluşan alanda önerilen nüfus artışını karşılayacak yeterli sayıda ve büyüklükte sosyal ve teknik altyapı alanı ayrılmadığı,  

    Söz konusu nazım imar planı teklifi için sadece altyapı kuruluşlarından görüş alındığı, Ankara 10. İdare Mahkemesi'nin iptal kararında belirtilmesine karşın Karayolları Genel Müdürlüğü görüşünün alınmadığı, (Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26.maddesinde “(d) İmar planlarında Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda olan karayollarında yapılacak her türlü değişiklikte bu Kuruluştan alınacak görüşe uyulur” hükmünün yer aldığı, yönetmelik maddesinde de açıkça ifade edildiği gibi zaten “karayollarında yapılacak her türlü değişiklikte” görüş alınmasının esas olduğu ve plan teklifinde Ankara Çevre Otoyolu’nda ya da Kamulaştırma Sınırında her hangi bir değişiklik yapılmadığı, sadece Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliği’nin 23.maddesi gereği Ankara Çevre Otoyolu Kamulaştırma Sınırının plan onama sınırı içinde kalan kısmının plan paftalarına işlendiği), 

    1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı teklifinin; Altındağ Belediye Meclisinin 02.03.2023 günlü ve 118 sayılı Kararı ile uygun görülüp, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 08.06.2023 günlü ve 793 sayılı Kararı ile onaylanan ve yürürlükte olan Karapürçek Mahallesi Kuzeydoğu Altındağ Yeni Yerleşim Alanı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği ile uyumlu olduğunun, belirlendiği, 

    Altındağ İlçesi Karapürçek Mahallesi Kuzeydoğu Altındağ Yeni Yerleşim Alanına yönelik 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliğinin “onayı”na ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonu Raporu “Karayollarının görüşü gerekli ise Karayollarının uygun görüşü doğrultusunda” düzeltilmiş tarzında oylanarak oybirliği ile kabul edildi.

     


     

    • Blogger Yorumları
    • Facebook Yorumları

    0 yorum:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

    Item Reviewed: Altındağ İlçesi Karapürçek Mahallesi Kuzeydoğu Altındağ Yeni Yerleşim Alanında 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Plan Değişikliği Meclis Kararı Rating: 5 Reviewed By: econometri00
    Scroll to Top