T.C.
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
BELEDİYE MECLİSİ
Karar No:1888 15.09.2017
K A R A R
Pursaklar
İlçesi Saray Mahallesi kd. 390, 567 ve 82 Parsellerde 1/1000 ölçekli uygulama
imar plan değişikliğine ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonunun 15.09.2017 gün
ve 807 sayılı raporu Büyükşehir Belediye Meclisimizin 15.09.2017 tarihli
toplantısında okundu.
Konu
üzerinde yapılan görüşmelerden sonra; Pursaklar
Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 09.02.2017 tarih ve E.988 sayılı
yazısı ile Pursaklar Belediye Meclisinin 07.02.2017 tarih ve 34 sayılı kararı
ile uygun görülen Pursaklar Saray kd. 390, 567 ve 82 kadastro parsellerine
yönelik 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği, 5216 sayılı Kanunun 14.
Maddesi gereği onaylanmak üzere İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığına
sunulduğu,
-Saray
Mahallesi kd. 390, 567 ve 82 sayılı kadastro parsellerine yönelik 1/5000
Ölçekli Nazım İmar Planının, Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 14.10.2016 gün ve
2038 sayılı kararı ile onaylandığı ve 28.10.2016-28.11.2016 tarihleri olan
yasal askı sürecinde herhangi bir itiraz olmadığından kesinleştiği,
-390,
567 ve 82 sayılı kadastro parsellerinden; 390 parselin 27.257 m2,
567 parselin 2.850 m2, 82 parselin ise 118.383 m2 yüz
ölçüme sahip olduğu, söz konusu parseller üzerinde herhangi bir yapı yer
almadığı ve mevcut onaylı uygulama imar planının bulunmadığı, anılan parsellere
yönelik 1/1000 ölçekli uygulama imar planına dayanak teşkil edecek olan kurum
görüşlerinin alındığı,
-1/1000
ölçekli uygulama imar planı teklifinde; söz konusu alanda yaşayacak nüfusun
2.965 kişi ön görüldüğü, 390-567 sayılı kadastro parselleri alanında park ve
ticaret alanı Önerildiği; "Park Alanı"nın yaklaşık 580 m2,
"Ticaret Alanı"nın yaklaşık 27.204 m2 ve yapılaşma
koşullarının E=1.00 Yençok:Serbest olacak şekilde önerildiği, 390 parselin
güneyinde "Otopark" planlandığı, 82 sayılı kadastro parselinde ise
yaklaşık 69.500 m2 "Konut Alanı", 4.500 m2
"Sosyal Tesis Alanı" ve 29.806 m2 "Park Alanı"
önerildiği, yapılaşma koşullarının konut alanında E: 1.60 Yençok: Serbest,
sosyal tesis alanında E:1.00 Yençok: Serbest olarak belirlendiği,
Plan
notlarının;
"Ticaret Alanlarında:
1
- Ticaret Alanında Emsal: 1.00 Yençok:
Serbesttir.
2- Yapılarda, en yüksek mahya kotunu geçmemek
kaydıyla çatı eğimi, formu ve cinsi serbesttir. Çatı alanı tek başına bağımsız
bölüm yapılmamak şartıyla iskan edilebilir ve bağımsız bölüme/bölümlere
bağlanabilir. Teras çatılara aynı kotta bulunan bağımsız bölümlerden çıkış verilebilir.
3- Planlama
alanındaki yapılarda merdiven
aydınlatması ve havalandırması, ışıklık
şartı aranmadan cebri yolla olabilir.
4- Zemin
altı ve üzerinde
parsellerin ihtiyacına cevap
verecek nitelikte sosyal
tesisler düzenlenebilir. Bu alanlar, toplam emsale esas inşaat alanının
% 20' sini geçmemek koşulu ile emsal inşaat alanının dışındadır. Sosyal tesis
yapılarında spa, sauna, hamam, jimnastik salonu, yüzme havuzu, kuaför, mescit,
kafeterya, kafe, çamaşırhane, toplantı salonu, yemekhane vb. fonksiyonlar yer
alabilir. Bu alanlar mimari projede belirlenir.
5-
Bodrum katlardaki kat
yükseklikleri, kazı ve
dolgular ihtiyaçlar çerçevesinde
bir ölçü sınırlamasına bağlı
kalınmadan mimari proje aşamasında belirlenecektir.
6- Yapı yaklaşma sınırlarının tamamına tek yapı
(bina) yapılabilir. Konut Alanları
7- Konut Alanlarında Emsal=1 .60 Yençok=
Serbest'tir.
8- Konut alanlarında maksimum daire sayısı 741
adettir. Maksimum daire sayısı aşılmaksızın farklı büyüklükte konutlar
yapılabilir.
9- Otopark ihtiyacı parsel dâhilinde
karşılanacaktır. Kapalı otoparklar yapı
yaklaşma sınırı içerisinde zemin üzerinde de yapılabilir.
10-
Konut alanlarında toplam inşaat alanının max.%5 i kadar; kreş, spor merkezi
günlük ihtiyaca cevap verecek mamullerin satış üniteleri v.b birimler
yapılabilir. Bu yapıların yerleri binaların bodrum kat, zemin kat veya normal
katlarında olabileceği gibi parsel içerisinde ayrı bir yapı olarak da
düzenlenebilir. Bu alanlar emsal harici olup bağımsız bölüm numarası alabilir.
Genel Hükümler
11- İmar
planına esas jeolojik-jeoteknik etüt
raporu onaylanmadan uygulama
imar planı sunulamaz.
12- Mania planı kriterlerine uyulacaktır.
13- Minimum parsel büyüklüğü şartı yoktur, ifraz
edilebilir.
14- Bu planda belirtilmeyen hususlarda 3194
sayılı İmar Kanunu ve İlgili Yönetmelik Hükümleri geçerlidir." Şeklinde 14
adet plan hükmü getirildiği,
Pursaklar
Belediye Meclisinin 07.02.2017 tarih ve 34 sayılı kararı ile;
1. "Karaköy 82 parselin tarımsal sektöründe yararlanacağı depolama, sanayi ve fuar alanı yapılması suretiyle
tarım dışı amaçlı kullanılmasının 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanım
Kanununun 13.Maddesi (d) bendi kapsamında uygun olarak değerlendirildiği, Kamu
Yararı Belgesi"nin, Ankara
İl Gıda Tarım
ve Hayvancılık Müdürlüğü'ne
gönderilmesi neticesinde nihai kurum görüşünün alınabileceği"
görüşü doğrultusunda, Karaköy 82 parselin "Konut Alanı" olarak
planlanması için gereken uygun görüşün Ankara İl Gıda Tarım ve Hayvancılık
Müdürlüğü'nden alınması,
2.
Söz konusu alan içerisinde yer alan jeotermal kaynaklar ile mineralli sular
değerlendirme sahası için Valiliğin görüşünün alınması,
3. 82 kadastro parselinin en yakın ana taşıt
yoluna bağlantısının kurulması,
4. 2009 yılında Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğü tarafından onaylanan "Esenboğa Havaalanı Mania Planı" ve
"Esenboğa Havaalanı Çevresinde Yapılaşma Kriterleri" hakkındaki
Genelgeye göre maksimum yapı yüksekliğinin 390 ve 567 sayılı parsellerde 30 m,
82 sayılı parselde ise 40 m olması,
5. Plan notlarında; 2. Maddenin,
"Binalarda çatı meyili (% 40)"i geçemez. Bu eğim binanın cephesinden
hesaplanır. Saçaklar hesaba katılmaz. Ancak, kapalı çıkma bulunan ve bu çıkma
bina yüksekliğince devam eden kısımlarda, çatı eğimi çıkma ucundan hesaplanır.
Çatı eğimini aşmayan, en üst kattaki bağımsız bölümle irtibatlı, ayrıca bir
bağımsız bölüm oluşturmayan çatı arası hacimleri kat alanına katılmaz, Çatı
aralarında bağımsız bölüm yapılamaz. Çatıların yukarıdaki şekilde
düzenlenmesi durumunda bu
kattaki bölüm önleri
teras olarak
kullanılabilir." olarak değiştirilmesi,
6. 3. Maddenin, "İskan edilebilir bodrum
katlar dahil, üç katlı binalarda merdivenler için merdiven boşluğunun tamamı
açılmak kaydı ile çatıdan ışık temin edilebilir. İskan edilmeyen bodrum katlar
hariç üç kattan fazla binalarda, ışıklığa başka oda/bölüm açılmayıp sadece
merdiven penceresi açıldığı takdirde, ışıklığın dar kenarı (1,00) metreden az
olmamak şartı ile alanı en az (2,50) metrekare olabilir." olarak
değiştirilmesi,
7. 4., 6., ve 11. Maddelerin kaldırılması,
8. 5.
Maddenin, "Kat yükseklikleri uygulama imar planında daha fazla
belirlenmemiş ise genel olarak; ticaret bölgelerinde ve zemin kat ticaret
olarak belirlenen yerlerde zemin katlarda 4.50 m., asma katlı zemin katlarda
5.50 m; diğer katlarda 3.80 m., konut bölgelerinde ise zemin katlarda 4 m.,
asma katlı zemin katlarda 5.50 m., diğer katlarda 3.50 m. kabul edilerek
uygulama yapılabilir." olarak değiştirilmesi,
9. 9. Maddenin, "Tabi veya tesviye
edilmiş kotlar altında kalmak şartıyla zemin altında kapalı otopark
yapılabilir." şeklinde değiştirilmesi,
10. 10. Maddenin, "Kat alanına; Konut ve
otel kullanımlı binaların bodrum katlarında (KAKS)'ın (%5)'ini geçmemek,
bağımsız bölüm oluşturmamak ve ticari amaçla kullanılmamak şartıyla binaya ait
sauna, jimnastik salonu, yüzme havuzu, mescid vb sosyal tesis ve spor
birimleri, Üç tarafı kapalı çıkma ve balkonların cephelerden itibaren (2,00)
metreyi geçmeyen bölümleri, Birden fazla bağımsız bölümü olan konut binalarının
bodrum katlarında bağımsız bölümün kendi
brüt alanının (%10)'unu
geçmeyen eklenti/odunluk/
kömürlük/ depolar bu alana
katılmazlar." şeklinde değiştirilmesi, 11. Ayrıca Plan Notu olarak;
"-ASKİ
Genel Müdürlüğü, Kanal Yatırım Dairesi Başkanlığı'nın 28.07.2016 gün ve 000698
sayılı yazısında söz konusu alanda mevcut su hatlarının korunması ve dere
yatağı olması durumunda Başbakanlığın 2006/27- 2010/5 sayılı genelgelerinin
dikkate alınarak dere yatakları korunacaktır.
-
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü 5. Bölge Müdürlüğü'nün 25.05.2016 gün ve
352621 sayılı yazısında söz konusu alandan Güzelhisar Deresinin geçtiği ve
2006/27 genel hükümlerine uyulacaktır.
-
Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü'nün 25.03.2016 gün ve E.70626 sayılı yazısında
40 metrelik imar koridoruna uyulacaktır.
- Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. Emlak ve
Kamulaştırma Müdürlüğü'nün 02.03.2016 gün ve 389 sayılı yazısında söz konusu
alanda mevcut trafo ve enerji nakli hatlarının vs. korunması ve emniyet
mesafelerine uyulacaktır.
- Ankara II Numaralı
Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü'nün, 21.03.2016 tarih ve 601
sayılı kurum görüşünde, söz konusu parsellerde yapılan incelemede 2863 sayılı
yasa kapsamında taşınır veya taşınmaz herhangi bir kültür varlığına
rastlanmadığı, ancak inşai müdahaleler sırasında taşınır veya taşınmaz kültür
varlığı bulunması durumunda çalışmaların durdurularak 2863 sayılı Kanunun 4.
Maddesi gereği ilgili makamlara haber verilecektir.
-
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 28.09.2011 gün ve 102732 sayılı Genelgesi
gereği, Ankara Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından 26.12.2016
tarihinde onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planına esas Jeolojik ve
Jeoteknik Etütlere uyulacaktır." Şeklinde 6 adet plan notu eklenmesi
hususları ile "Pursaklar Saray 390, 567, 82 kadastro parsellerine yönelik
1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planının" "tadilen" uygun
görüldüğü,
-Ayrıca,
getirilen nüfusun ihtiyacı olan sosyal donatı alanlarından sadece yeşil alan
ihtiyacının karşılandığı,
-Bunlarla
birlikte plana dayanak teşkil edecek kurum görüşlerinden Ankara Valiliği İl
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünün yazısı ile yukarıda bahsi geçen
parsellerden sadece 82 nolu 118.383 m2 yüzölçümlü parselin,
11.09.2017 tarihli muhtarlık yazısı ile doğal yapısı 2005 yılından önce
bozulduğu belgelendiğinden 5403 sayılı Kanunun 21. maddesi uygulanmaksızın,
5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanununun 13. maddesi (d) bendi
kapsamında "Depolama, Sanayi ve Fuar Amaçlı" kullanılmasının
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Tarım Reformu Genel Müdürlüğünün 24.08.2017
tarih ve E.2123175 sayılı yazısı ile uygun görüldüğünün bildirilmekte olduğu,
Ankara
Valiliği İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ile Gıda Tarım ve Hayvancılık
Bakanlığı Tarım Reformu Genel Müdürlüğünün yazılarında kd.82 nolu parselin "Depolama,
Sanayi ve Fuar Amaçlı" kullanılmasının uygun görüldüğü, ancak mevzuat
gereği plan onama ve kullanım türü belirlemenin plan onama makamı ve belediye
meclislerinin görevi olduğu, onaylanmak üzere sunulan plan teklifinde parselin
kullanımının "Konut" olarak önerildiği, ayrıca kd. 82 parselin
herhangi bir imar veya kadastro yolu ile bağlantısının bulunmadığı,
Hususları tespit edilmiş olup, Yapılan değerlendirmede;
Söz konusu 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliğinin; planlanmasına
uygun görüş verilen 82 parsel için düzenlenmesi diğerlerinin çıkarılması
suretiyle “tadilen onayı”na ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporu
oylanarak oyçokluğu ile kabul edildi.
Meclis 2.Başkan V. Katip Katip
Nail ÇİMEN Cafer Tayyar ALTUĞ Nurdan ÇOBAN
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.