Ankara Keçiören, Altındağ, Pursaklar, Akyurt ve Çubuk'tan geçen 1.518.215.820,00 €, yani 4 milyar 998 bin 573 bin 765 TL'lık Esenboğa Havaalanı Raylı Sistem Bağlantısı Projesi'nin nihai raporu tamamlandı.
Başkent'in toplu ulaşımına neşter
Ankara'nın toplu ulaşımına 25 bin 111 metresi yer altında olmak üzere 26 bin 281 metrelik raylı sistem yapılacak. Proje, yeraltından ilerleyecek olup, 2 noktada yüzeye çıkacak. 2020 yılında saatte 12 bin, 2030 yılında da 15 bin 475 yolcunun taşınması modellenirken günlük 20 saat ulaşım sağlanacak.
Raylı sistem Ankara'nın çözümü olacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nün koordinasyonunudaki projeyle Keçiören, Altındağ, Pursaklar, Akyurt ve Çubuk'u kapsayacak standart banliyö ulaşım talebi karşılanarak daha hızlı bir toplu ulaşım bağlantısı sağlanacak. Raylı sistemin paralel geliş ve gidiş çift hatlı raylı sistem olarak hayata geçirilmesi planlanıyor. Projenin inşaat süresi yaklaşık 5 yıl olarak öngörülüyor.
2 hizmeti birden verecek
Yapılması planlanan raylı sistemde yüksek sıklıkla işleyen ve birçok durakta duran metro hizmeti ile daha düşük sıklıkta işleyen ve Ankara ile Esenboğa Havalimanı arasındaki duraklarda hiç durmayan ekspres tren hizmeti verilecek.
Ekspres tren hizmetinin detayları
Bu hizmet türü, daha düşük sıklıkta işletilen, Ankara ile Esenboğa Havalimanı arasındaki hiçbir durakta durmayan bir hizmet tipi olarak sunuluyor. Bu sefer, metro hizmeti ile aynı demiryolu araçlarının kullanılması ile sağlanacak. Böylelikle var olan demiryolu araçları en verimli biçimde kullanılacak ve hattın etkinliği ve esnekliği de geliştirilmiş olacak.
Ekspres hizmet, Kuyubaşı İstasyonu ile Esenboğa İstasyonu arasında hizmet verecek. Bunun bir alternatif olarak sunulma sebebi, Ankara’nın Esenboğa Havalimanı’na metro hizmetinden daha hızlı bir biçimde bağlama ihtiyacının karşılanması olarak değerlendirildi. Ancak her bir ekspres seferin işletilebilmesi için bazı metro seferlerinin aksaması gerekliliği sebebi ile ekspres tren seferleri her bir yönde saat başı iki sefer sayısı ile sınırlandırılacak.
Nasıl kullanılacak?
Raylı sistem, bir gidiş ve bir geliş olmak üzere iki hat olarak tesis edilecektir. Hat boyunca 7 adet istasyon ve 3 adet geçiş noktası bulunacak. Geçiş noktaları trenlerin yön değiştirmesi gerektiğinde hat değiştirmesine imkân veren ve aynı zamanda tren depo sahası olarak da kullanılan noktalar olacak.
Proje, M4 hattı olarak isimlendirilen Tandoğan-Keçiören Metro hattına entegre edilecek. Keçiören Metrosu'na binen vatandaşlar Kuyubaşı İstasyonu'nda aktarma yaparak Esenboğa Havalimanı'na gidebilecektir. Yapılması planlanan raylı sistem, Kuyubaşı Mevkii’nden başlayarak Esenboğa Havalimanı’nı geçecek ve Çubuk’taki Yıldırım Beyazıt Üniversitesi (Üniversite Bölgesi)’nde son bulacak.
Esenboğa ve sonrasında Çubuk Yıldırım Beyazıt Üniversitesi yerleşkesini birbirine bağlayacak olan metro hizmeti için 7 istasyonun tümü kullanılabilecek. Bunun da ötesinde, Esenboğa Havalimanı ile Ankara arasındaki ulaşımı daha da hızlandıracak olan bir ekspres tren (duraklarda durmayan) hizmeti de tedarik edilecek. Bu hat, toplamda 25 km uzunluğunda bir çift ray hattı olacak. Üniversite İstasyonu’nun olduğu tarafta, trenlerin çekildiği ve bakımlarının yapıldığı tren deposuna bir bağlantı da mevcut bulunacak.
İstasyonlar:
1. Kuyubaşı
2. Kuzey Ankara
3. Pursaklar
4. Sarayköy
5. Fuar
6. Esenboğa
7. Üniversite
2. Kuzey Ankara
3. Pursaklar
4. Sarayköy
5. Fuar
6. Esenboğa
7. Üniversite
Saatte 120 km'lik hıza göre tasarlandı
Sistemde en yüksek sefer hızı 120 km/s olarak tasarlanmış olmasına rağmen, hizmetlerin çalışma hızı 100 km/s ile sınırlandırılacak. Sefer aralığı en az 3,5 dakika olup, her bir yöne doğru saatte ikişer trenden oluşan expres tren hizmeti verilecek. Yolcuların inip binebilmesi için duraklarda 30 saniyelik bir bekleme süresi yer verilecek.
Her tren 1000 yolcu alabilecek
Sistemde hizmet verecek trenler 1.000 ila 1.200 adet tren başına yolcu taşıyabilecek kapasitede olacak. Uzunluğu en az 120 metre olması planlanan trenlerin istasyonları da 150 metrelik olacak. İstasyonlar arasındaki ortalama mesafe 3,5 km ila 4 km arasında değişiyor.
Yapılması planlanan projeyle;
Metro hizmeti; çoklu duraklı ve yüksek sefer sıklığı olan metro hizmeti verilecek. Çalışacak trenler, yaya akışını gelenler ve gidenler olarak ayıracak biçimde özelleştirilmiş peronlara sahip olan her istasyonda duracak.
2.8 milyon ton hafriyat çıkarılacak
Metro projesinin inşaatında 25 bin 111 metrelik tünel açılarak 2 milyon 800 bin ton hafriyat çıkarılacak. Her bir şantiyede yaklaşık 20 kişinin çalışacağı varsayıldığında toplam 140 personel inşaat işlerinde görev alacak. İşletme sırasında ise istasyonların her birinde 7 kişinin çalışacağı düşünüldüğünde toplam 49 personel olacak.
Kaynak: http://www.emlaknews.com.tr
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.