T.C.
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
BELEDİYE MECLİSİ
Karar No:1854 15.09.2017
K A R A R
1/100000
ölçekli 2038 Ankara Çevre Düzeni Planına yapılan itirazlara ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonunun
15.09.2017 gün ve 773 sayılı raporu Büyükşehir Belediye Meclisimizin 15.09.2017
tarihli toplantısında okundu.
Konu
üzerinde yapılan görüşmelerden sonra; Büyükşehir
Belediye Meclisinin 13.01.2017 gün ve 116 sayılı kararıyla onaylanan 1/100.000 ölçekli
2038 Ankara Çevre Düzeni Planı'na yapılan itirazlar Belediyemiz Meclisinin
12.05.2017 tarihli toplantısında görüşülerek 1002 sayılı kararla kısmen kabul
kısmen reddedildiği, reddedilen kısımlar kesinleşirken kabul edilen kısımlara
ilişkin düzeltme ve ilaveler 21.07.2017 tarihi itibariyle başkanlığımız ilan
panosunda çıkarıldığı, askı süreci içerisinde bir adet şahıs, bir adet firma ve
Mamak Belediye Başkanlığı olmak üzere toplam 3 adet yazı/dilekçe ile itirazda
bulunulduğu,
-Sn:
Satılmış ELMADAĞ tarafından verilen 16.08.2017 gün ve 12901 kurum kayıtlı
dilekçe ile Yaylabağ (Bursal) Mahallesi ve çevresinin tarım alanı kullanımı
gösteriminde olduğu, Yaylabağ Mahallesinin köy statüsü sona ererek mahalle
statüsüyle Büyükşehir Belediyesine bağlandığı, mahallenin fiziksel özellikleri
açısından yerleşime uygun kriterler taşıdığı, ulaşılabildiğinin son derece
güçlü olduğu, kentin prestijli gelişme bölgelerine komşu olduğu, gelişme
potansiyelleri açısından son derece stratejik bir konumda bulunduğu, Kanal
Ankara Projesinin etki alanında olduğu, alanın batısı, doğusu, güneyi ve
kuzeyinde planlı alanların bulunduğu, Çankaya ve Gölbaşı İlçeleri ulaşım
sistemi içerisinde ulaşılabilirliğinin son derece yüksek olduğundan yapılan
planlama çalışmalarında bu durumun göz ardı edilmediği, 2023 Başkent Ankara
nazım İmar Planında kentsel gelişme alanı olarak ayrıldığı ve alanın kentsel
dönüşüm alanı olarak ilan edildiği, Çevre Düzeni Planında ise yerleşme
çevresinin herhangi bir kurum görüşüne bağlanmaksızın tarım alanı olarak
ayrıldığı gerekçeleriyle itirazda bulunulduğu,
Yaylabağ (Bursal) Mahallesi ve çevresinin büyük bir kısmı ÖÇK
sınırları içerisinde bulunduğundan bu alanlarda plan onama yetkisinin Tabiat
Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü yetkisinde olduğu, Çevre Düzeni Planında
tarım alanı olarak gösterilen alanların Tarım İl Müdürlüğünden alınan veriler
doğrultusunda oluşturulduğu, kaldı ki askıya çıkan plan ÇDP' nin tamamı olmayıp
Büyükşehir Belediye Meclisinin 1002 sayılı kararı ile itirazı kabul edilen kısımlara
ilişkin olduğundan ve itiraz konusu alanı ihtiva etmediğinden planın kesinleşen
kısmına dair talebin uygun olmadığı,
-AKS
Planlama ve Mühendislik Ltd. Şti. tarafından verilen 03.08.2017 gün ve 124222
kurum kayıtlı dilekçe ile Mamak Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
tarafından yapımı İhale edilen "Lalahan Kutludüğün Bölgelerinde Yaklaşık
3000 Ha Yüzölçümlü Alanın Halihazır Harita jeolojik Etüt ve İmar Planı
Hazırlama İşi" nin ihalesinin kendi uhdelerinde kaldığı, işin
sözleşmesinin 28.04.2014 tarihinde imzalandığı, işe ise 05.05.2014 tarihinde
başlanıldığı, söz konusu iş kapsamında halihazır harita yapılarak Mamak
Belediyesince onaylandığı, Tarım İl Müdürlüğü görüşü de dahil olmak üzere
toplam 2800 ha alan için ilgili mevzuatlarda belirtilen tüm kurumlardan görüş
alındığı, jeolojik ve jeoteknik etüt çalışmalarının 09.02.2017 tarihinde Çevre
ve şehircilik İl Müdürlüğü tarafından onaylandığı ve nihayetinde imar planı
çalışmalarının taraflarınca yürütüldüğü, Büyükşehir Belediye Meclisinin 13.01.2017
gün ve 116 sayılı kararıyla onaylanan 1/100.000 Ölçekli 2038 Ankara Çevre
Düzeni Planı'na 15.03.2017 gün ve AKS.ANK.ÇDP.2017/0052 sayılı yazı ile
1/100.000 Ölçekli 2038 Yılı Ankara Çevre Düzeni Planı'nda Lalahan Kutludüğün
bölgesinin kentsel gelişme alanı olarak belirlenmesi yönünde plana itiraz
ettiklerini, yapılan değerlendirmede "konut talebinin uygun olmadığı,
istihdam ve üretime yönelik fonksiyonlar ile Kentsel Sosyal Altyapı Alanları
şeklinde değerlendirilmesinin uygun olacağı" şeklinde itirazın kısmen
kabul edildiği, "Lalahan Kutludüğün Bölgelerinde Yaklaşık 3000 Ha
Yüzölçümlü Alanın Halihazır Harita jeolojik Etüt ve İmar Planı Hazırlama
İşi" kapsamında söz konusu alanın Yerleşme alanları başlığı altında
"Gelişme Alanları" olarak belirlenmesi hususunda itirazda bulunulduğu,
AKS Planlama ve Mühendislik Ltd. Şti.'nin Çevre Düzeni
Planına yapmış olduğu itiraz Büyükşehir Belediye Meclisinin 12.05.2017 tarih ve
1002 sayılı kararında görüşülmüş olup, " Mamak İlçesinin mevcut nüfusu ve 2038 yılı projeksiyon nüfusu
karşılaştırıldığında mevcut konut arsa stoklarının yeterli olduğu ve yeni konut
alanlarına ihtiyaç olmadığı tespit edildiğinden konut talebinin uygun olmadığı,
itiraz dilekçesinde öngörülen diğer kullanım alanlarına ilişkin taleplerin ise
Çevre Düzeni Planı genel yaklaşımı çerçevesinde istihdam ve üretime yönelik
fonksiyonlar ile Kentsel Sosyal Altyapı Alanları şeklinde değerlendirilmesinin
uygun olabileceği" denilerek konut kullanımına ilişkin talep
reddedilmiş diğer kullanımlara ilişkin talepler ise Çevre Düzeni Planının
ruhuna uygun olarak üretim ve istihdam odaklı fonksiyonlar şeklinde
değerlendirilerek kabul edilmiştir. Bu nedenle, daha öncede uygun görülmemesine
karşın aynı taleple yeniden gündeme getirilen itirazın uygun olmadığı,
-Mamak
Belediye Başkanlığının 21.08.2017 gün ve 131918 evrak kayıtlı yazısı ilede;
1- Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu Kayaş
kapsül fabrika sahasına ait imar planının Büyükşehir Belediye Meclisinin
29.11.2014 gün ve 2126 sayılı kararıyla onaylandığı, söz konusu alanın ÇDP'de
Meskun Yerleşik ve Planlı Alanlar olarak belirlendiği, ancak onaylı imar planı
gereği Sanayi ve Depolama Alanı olarak gösterilmesi gerektiği,
2- Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu Maksam
Makina ve Gaz Maske Fabrika sahasına ait imar planının Büyükşehir Belediye
Meclisinin 01.10.2015 gün ve 513 Sayılı kararıyla onaylandığı, söz konusu
alanın ÇDP'de Meskun Yerleşik ve Planlı Alanlar olarak belirlendiği ancak
onaylı imar planı gereği Sanayi ve Depolama Alanı olarak gösterilmesi
gerektiği,
3-Gökçeyurt (Nenek) kentsel
Çalışma Alanlarına (Eyüp Sabri Tuncer Civarı) ait imar planının Büyükşehir
Belediye Meclisinin 03.03.2014 gün ve 135 sayılı kararıyla onaylandığı, söz
konusu alanın ÇDP' de Meskun Yerleşik ve Planlı Alanlar olarak belirlendiği,
ancak onaylı imar planı gereği Kentsel Çalışma Alanı olarak gösterilmesi
gerektiği,
4-Bayındır mahallesi
sınırları dahilinde yer alan 51938 ada çevresinin ÇDP'de yeşil alan olarak
belirlendiği, bölgenin onaylı imar planları doğrultusunda "Meskun (Planlı)
ve Yerleşik Alan" olarak belirlenmesi gerektiği,
5- 12.05.2017/1002 tarihli Belediye Meclisi
kararında "alt ölçek imar planları onaylı Gökçeyurt (Nenek) Mahallesi'nin
Meskun (planlı) ve Yerleşik Alan olarak düzeltilmesi" denildiği ancak plan
üzerine aktarılması gerektiği,
6- Kızılca Mahallesi Kızılca Sanayi Sitesi
Civarı İmar Planlarının Büyükşehir Belediye Meclisinin 10.03.2016 gün ve 434
sayılı kararıyla onaylandığı, yasal askı süresi içinde plana yapılan
itirazların Mamak Belediye Meclisinin 01.08.2017 gün ve 415 sayılı kararı ile
değerlendirilerek Mamak Belediye Meclisine gönderildiği, bu kapsamda ÇDP’de
tamamı Sanayi ve Depolama Alanı olarak belirlenen planın 415 sayılı meclis
kararı doğrultusunda yeniden düzenlenmesi,
7-Kutludüğün ve Lalahan mahalleleri
sınırları dahilinde yaklaşık 3000 hektarlık alanda imar planlama çalışmasının
Mamak belediye Başkanlığınca yatırım programına alındığı, bölgeye ilişkin İhale
sürecinin tamamlandığı, yüklenici firma tarafından çalışmaların başlatıldığı,
söz konusu bölgenin ÇDP'de Tarım Alanı olarak belirlendiği, yasal askı süreci
içerisinde Mamak Belediye Başkanlığı ve Yüklenici firma tarafından itirazda
bulunulduğu, 1002 sayılı Büyükşehir Belediyesi Meclisi kararı ile alanın
"Sosyal Altyapı+Üniversite+Lojistik Bölge+ Tarım Alanı ve Hayvancılık
Tesisleri Alanı olarak belirlendiği, ancak Kutludüğün mevkiinde Mamak
Belediyesince yaklaşık 45 hektarlık alanın Tarım ve Hayvancılık Alanı olarak
belirlenmesine" ilişkin ilk askı sürecinde itirazda bulunulduğu, İtirazın
1002 sayılı Meclis Kararı ile kabul edildiği, buna ilave olarak yaklaşık 1100
hektarlık alanın Tarım ve Hayvancılık Tesisleri Alanı olarak belirlenmesinin
uygun bir yaklaşım olmayacağı, bu nedenle ÇDP'de Tarım ve Hayvancılık Alanı
olarak belirlenen alanın kuzey kısmındaki yaklaşık 550 hektarlık alanın düşük
yoğunluklu planlanmak üzere Gelişme Konut Alanı olarak belirlenmesi,
8-Üreğil Mahallesi
Güneydoğu Ankara kentsel gelişme Alanı 1. Etap İmar Planında kalan Konut Dışı
Kentsel Çalışma Alanlarının yeniden düzenlenmesine ilişkin Nazım Plan
Değişikliği teklifinin 03.08.2017 gün ve 97181 sayılı yazı ile Başkanlığımıza
sunulduğu, ÇDP'de Kentsel Servis Alanı olarak belirlenen alanın söz konusu
nazım plan değişikliği yönünden değerlendirilmesi gerektiği,
9- Samsun Yolu Doğu Giriş
Projesinin ÇDP'ye Kentsel Servis Alanı olarak aktarıldığı, bunun yanı sıra
Ankara'nın ve Mamak İlçesinin doğu girişini tamamlayan bölgenin Lalahan
merkezine kadar uzandığından Lalahan Mahallesine kadarki alanın ( alt ölçekte
planlı alanlar hariç) Kentsel Servis Alanı olarak belirlenmesi,
10-Kıbrıs Vadisi III. derece Doğal Sit Alanının
güncel sınırlarının ÇDP’ye işlendiği, söz konusu alanda koruma
amaçlı imar planlarının yapılmasının/yaptırılmasının Başkanlık yatırım
programına alındığı, yaklaşık 368 hektarlık alanı kapsayan bölgenin dönüşümünün
uygulanabilirliği açısından vadi çevresinde yeni gelişme alanları
oluşturulmasına ilişkin ÇDP' ye itirazda bulunulduğu, ancak 1002 sayılı kararda
"3. derce Doğal Sit Alanı statüsünde bulunan Kıbrıs vadisinde tüm
ölçeklerde plan onama yetkisinin Çevre ve şehircilik Bakanlığı'nda olduğu, bu
alanın kentsel gelişme alanı olarak gösterilmesinin uygun olmadığı"
gerekçesi ile talebin reddedildiği, ancak Mamak Belediye Başkanlığınca sit
alanının korunarak planlanması ve sit sınırı içerisinde bulunan şahıs
mülkiyetlerinin sit sınırı dışı yakın çevresinde belirlenecek yeni bir bölgeye
taşınarak mülkiyet probleminin çözülmesi ve alanın planlanmasının hedeflendiği
bu nedenle yaklaşık 230 hektar şahıs mülkiyetinin bulunduğu sit alanının
dönüşümünün sağlanması için ÇDP'de sit alanı yakın çevresinde ekli krokide
gösterilen bölgede yaklaşık 250 hektarlık alanın düşük yoğunluklu planlanmak
üzere Gelişme Alanı olarak belirlenmesi,
denilerek
Büyükşehir Belediyesi Belediye Meclisinin 12.05.2017 gün ve 1002 sayılı kararı
ile itirazı kabul edilen kısımlara ilişkin askıya çıkarılan plana itirazda
bulunulduğu,
Askıya çıkan plan ÇDP' nin tamamı olmayıp Büyükşehir
Belediye Meclisinin 1002 sayılı kararı ile itirazı kabul edilen kısımlara
ilişkin olduğundan Mamak Belediyesinin yazısında 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 ve 10
maddeler ile yapılan itirazlar askıya çıkarılan plan kapsamında olmadığından
belirtilen taleplerin uygun olmadığı,
5. maddede Gökçeyurt (Nenek) mahallesi ile ilgili 1002
sayılı Meclis kararında kabul edilen düzeltmenin Çevre Düzeni Planına
işlenmesine ve sayısal halinde düzeltilmesine karşın askıya çıkarılan planda
sehven gösterilmediği,
7. madde ile yapılan itirazın AKS Planlama ve Mühendislik
Ltd. Şti. tarafından yapılan itirazda belirtildiği şekilde Büyükşehir Belediye
Meclisinin 12.05.2017 tarih ve 1002 sayılı
kararında görüşülmüş olup, "Mamak İlçesinin mevcut nüfusu ve 2038 yılı
projeksiyon nüfusu karşılaştırıldığında mevcut konut arsa stoklarının yeterli
olduğu ve yeni konut alanlarına ihtiyaç olmadığı tespit edildiğinden konut
talebinin uygun olmadığı, itiraz dilekçesinde öngörülen diğer kullanım
alanlarına ilişkin taleplerin ise Çevre Düzeni Planı genel yaklaşımı çerçevesinde
istihdam ve üretime yönelik fonksiyonlar ile Kentsel. Sosyal Altyapı Alanları
şeklinde değerlendirilmesinin uygun olabileceği" denilerek konut
kullanımına ilişkin talep reddedilmiş diğer kullanımlara ilişkin talepler ise
Çevre Düzeni Planının ruhuna uygun olarak üretim ve istihdam odaklı
fonksiyonlar şeklinde değerlendirilerek kabul edilmiştir. Bu nedenle aynı
taleple yeniden gündeme getirilen itirazın uygun olmadığı görüş ve kanaatine
varıldığı,
Hususları
tespit edilmiş olup, Yapılan değerlendirmede; Büyükşehir Belediyesi Belediye
Meclisinin 12.05.2017 gün ve 1002 sayılı kararı ile itirazı kabul edilen
kısımlara ilişkin askıya çıkarılan plana ilan askı süreci içinde yapılan ve
çoğunlukla askıya çıkarılan planın konusu olmayan itirazların “reddi”ne ilişkin
İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporu oylanarak oyçokluğu ile kabul
edildi.
Meclis 2.Başkan V. Katip Katip
Nail ÇİMEN Cafer Tayyar ALTUĞ Nurdan ÇOBAN
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.