Google Translate

  • YAKIN GEÇMİŞ

    Yıldırım Blog Uzmanı(YBU)
    Bildiğimiz kadar doğruyuz, bilmediğimiz kadar eksik. Blogger tarafından desteklenmektedir.
    6 Ekim 2017 Cuma

    1/100000 ölçekli 2038 Ankara Çevre Düzeni Planına Yapılan İtirazlar

                                T.C.
    ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
                    BELEDİYE MECLİSİ
      

    Karar No:1854                                                                                                               15.09.2017

            K A R A R

    1/100000 ölçekli 2038 Ankara Çevre Düzeni Planına yapılan itirazlara ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonunun 15.09.2017 gün ve 773 sayılı raporu Büyükşehir Belediye Meclisimizin 15.09.2017 tarihli toplantısında okundu.

              Konu üzerinde yapılan görüşmelerden sonra; Büyükşehir Belediye Meclisinin 13.01.2017 gün ve 116 sayılı kararıyla onaylanan 1/100.000 ölçekli 2038 Ankara Çevre Düzeni Planı'na yapılan itirazlar Belediyemiz Meclisinin 12.05.2017 tarihli toplantısında görüşülerek 1002 sayılı kararla kısmen kabul kısmen reddedildiği, reddedilen kısımlar kesinleşirken kabul edilen kısımlara ilişkin düzeltme ve ilaveler 21.07.2017 tarihi itibariyle başkanlığımız ilan panosunda çıkarıldığı, askı süreci içerisinde bir adet şahıs, bir adet firma ve Mamak Belediye Başkanlığı olmak üzere toplam 3 adet yazı/dilekçe ile itirazda bulunulduğu,

    -Sn: Satılmış ELMADAĞ tarafından verilen 16.08.2017 gün ve 12901 kurum kayıtlı dilekçe ile Yaylabağ (Bursal) Mahallesi ve çevresinin tarım alanı kullanımı gösteriminde olduğu, Yaylabağ Mahallesinin köy statüsü sona ererek mahalle statüsüyle Büyükşehir Belediyesine bağlandığı, mahallenin fiziksel özellikleri açısından yerleşime uygun kriterler taşıdığı, ulaşılabildiğinin son derece güçlü olduğu, kentin prestijli gelişme bölgelerine komşu olduğu, gelişme potansiyelleri açısından son derece stratejik bir konumda bulunduğu, Kanal Ankara Projesinin etki alanında olduğu, alanın batısı, doğusu, güneyi ve kuzeyinde planlı alanların bulunduğu, Çankaya ve Gölbaşı İlçeleri ulaşım sistemi içerisinde ulaşılabilirliğinin son derece yüksek olduğundan yapılan planlama çalışmalarında bu durumun göz ardı edilmediği, 2023 Başkent Ankara nazım İmar Planında kentsel gelişme alanı olarak ayrıldığı ve alanın kentsel dönüşüm alanı olarak ilan edildiği, Çevre Düzeni Planında ise yerleşme çevresinin herhangi bir kurum görüşüne bağlanmaksızın tarım alanı olarak ayrıldığı gerekçeleriyle itirazda bulunulduğu,

    Yaylabağ (Bursal) Mahallesi ve çevresinin büyük bir kısmı ÖÇK sınırları içerisinde bulunduğundan bu alanlarda plan onama yetkisinin Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü yetkisinde olduğu, Çevre Düzeni Planında tarım alanı olarak gösterilen alanların Tarım İl Müdürlüğünden alınan veriler doğrultusunda oluşturulduğu, kaldı ki askıya çıkan plan ÇDP' nin tamamı olmayıp Büyükşehir Belediye Meclisinin 1002 sayılı kararı ile itirazı kabul edilen kısımlara ilişkin olduğundan ve itiraz konusu alanı ihtiva etmediğinden planın kesinleşen kısmına dair talebin uygun olmadığı,


    -AKS Planlama ve Mühendislik Ltd. Şti. tarafından verilen 03.08.2017 gün ve 124222 kurum kayıtlı dilekçe ile Mamak Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yapımı İhale edilen "Lalahan Kutludüğün Bölgelerinde Yaklaşık 3000 Ha Yüzölçümlü Alanın Halihazır Harita jeolojik Etüt ve İmar Planı Hazırlama İşi" nin ihalesinin kendi uhdelerinde kaldığı, işin sözleşmesinin 28.04.2014 tarihinde imzalandığı, işe ise 05.05.2014 tarihinde başlanıldığı, söz konusu iş kapsamında halihazır harita yapılarak Mamak Belediyesince onaylandığı, Tarım İl Müdürlüğü görüşü de dahil olmak üzere toplam 2800 ha alan için ilgili mevzuatlarda belirtilen tüm kurumlardan görüş alındığı, jeolojik ve jeoteknik etüt çalışmalarının 09.02.2017 tarihinde Çevre ve şehircilik İl Müdürlüğü tarafından onaylandığı ve nihayetinde imar planı çalışmalarının taraflarınca yürütüldüğü, Büyükşehir Belediye Meclisinin 13.01.2017 gün ve 116 sayılı kararıyla onaylanan 1/100.000 Ölçekli 2038 Ankara Çevre Düzeni Planı'na 15.03.2017 gün ve AKS.ANK.ÇDP.2017/0052 sayılı yazı ile 1/100.000 Ölçekli 2038 Yılı Ankara Çevre Düzeni Planı'nda Lalahan Kutludüğün bölgesinin kentsel gelişme alanı olarak belirlenmesi yönünde plana itiraz ettiklerini, yapılan değerlendirmede "konut talebinin uygun olmadığı, istihdam ve üretime yönelik fonksiyonlar ile Kentsel Sosyal Altyapı Alanları şeklinde değerlendirilmesinin uygun olacağı" şeklinde itirazın kısmen kabul edildiği, "Lalahan Kutludüğün Bölgelerinde Yaklaşık 3000 Ha Yüzölçümlü Alanın Halihazır Harita jeolojik Etüt ve İmar Planı Hazırlama İşi" kapsamında söz konusu alanın Yerleşme alanları başlığı altında "Gelişme Alanları" olarak belirlenmesi hususunda itirazda bulunulduğu,

    AKS Planlama ve Mühendislik Ltd. Şti.'nin Çevre Düzeni Planına yapmış olduğu itiraz Büyükşehir Belediye Meclisinin 12.05.2017 tarih ve 1002 sayılı kararında görüşülmüş olup, " Mamak İlçesinin mevcut nüfusu ve 2038 yılı projeksiyon nüfusu karşılaştırıldığında mevcut konut arsa stoklarının yeterli olduğu ve yeni konut alanlarına ihtiyaç olmadığı tespit edildiğinden konut talebinin uygun olmadığı, itiraz dilekçesinde öngörülen diğer kullanım alanlarına ilişkin taleplerin ise Çevre Düzeni Planı genel yaklaşımı çerçevesinde istihdam ve üretime yönelik fonksiyonlar ile Kentsel Sosyal Altyapı Alanları şeklinde değerlendirilmesinin uygun olabileceği" denilerek konut kullanımına ilişkin talep reddedilmiş diğer kullanımlara ilişkin talepler ise Çevre Düzeni Planının ruhuna uygun olarak üretim ve istihdam odaklı fonksiyonlar şeklinde değerlendirilerek kabul edilmiştir. Bu nedenle, daha öncede uygun görülmemesine karşın aynı taleple yeniden gündeme getirilen itirazın uygun olmadığı,

    -Mamak Belediye Başkanlığının 21.08.2017 gün ve 131918 evrak kayıtlı yazısı ilede;

    1-  Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu Kayaş kapsül fabrika sahasına ait imar planının Büyükşehir Belediye Meclisinin 29.11.2014 gün ve 2126 sayılı kararıyla onaylandığı, söz konusu alanın ÇDP'de Meskun Yerleşik ve Planlı Alanlar olarak belirlendiği, ancak onaylı imar planı gereği Sanayi ve Depolama Alanı olarak gösterilmesi gerektiği,
      
    2-  Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu Maksam Makina ve Gaz Maske Fabrika sahasına ait imar planının Büyükşehir Belediye Meclisinin 01.10.2015 gün ve 513 Sayılı kararıyla onaylandığı, söz konusu alanın ÇDP'de Meskun Yerleşik ve Planlı Alanlar olarak belirlendiği ancak onaylı imar planı gereği Sanayi ve Depolama Alanı olarak gösterilmesi gerektiği,

    3-Gökçeyurt (Nenek) kentsel Çalışma Alanlarına (Eyüp Sabri Tuncer Civarı) ait imar planının Büyükşehir Belediye Meclisinin 03.03.2014 gün ve 135 sayılı kararıyla onaylandığı, söz konusu alanın ÇDP' de Meskun Yerleşik ve Planlı Alanlar olarak belirlendiği, ancak onaylı imar planı gereği Kentsel Çalışma Alanı olarak gösterilmesi gerektiği,

    4-Bayındır mahallesi sınırları dahilinde yer alan 51938 ada çevresinin ÇDP'de yeşil alan olarak belirlendiği, bölgenin onaylı imar planları doğrultusunda "Meskun (Planlı) ve Yerleşik Alan" olarak belirlenmesi gerektiği,

    5-   12.05.2017/1002 tarihli Belediye Meclisi kararında "alt ölçek imar planları onaylı Gökçeyurt (Nenek) Mahallesi'nin Meskun (planlı) ve Yerleşik Alan olarak düzeltilmesi" denildiği ancak plan üzerine aktarılması gerektiği,

    6-  Kızılca Mahallesi Kızılca Sanayi Sitesi Civarı İmar Planlarının Büyükşehir Belediye Meclisinin 10.03.2016 gün ve 434 sayılı kararıyla onaylandığı, yasal askı süresi içinde plana yapılan itirazların Mamak Belediye Meclisinin 01.08.2017 gün ve 415 sayılı kararı ile değerlendirilerek Mamak Belediye Meclisine gönderildiği, bu kapsamda ÇDPde tamamı Sanayi ve Depolama Alanı olarak belirlenen planın 415 sayılı meclis kararı doğrultusunda yeniden düzenlenmesi,

    7-Kutludüğün ve Lalahan mahalleleri sınırları dahilinde yaklaşık 3000 hektarlık alanda imar planlama çalışmasının Mamak belediye Başkanlığınca yatırım programına alındığı, bölgeye ilişkin İhale sürecinin tamamlandığı, yüklenici firma tarafından çalışmaların başlatıldığı, söz konusu bölgenin ÇDP'de Tarım Alanı olarak belirlendiği, yasal askı süreci içerisinde Mamak Belediye Başkanlığı ve Yüklenici firma tarafından itirazda bulunulduğu, 1002 sayılı Büyükşehir Belediyesi Meclisi kararı ile alanın "Sosyal Altyapı+Üniversite+Lojistik Bölge+ Tarım Alanı ve Hayvancılık Tesisleri Alanı olarak belirlendiği, ancak Kutludüğün mevkiinde Mamak Belediyesince yaklaşık 45 hektarlık alanın Tarım ve Hayvancılık Alanı olarak belirlenmesine" ilişkin ilk askı sürecinde itirazda bulunulduğu, İtirazın 1002 sayılı Meclis Kararı ile kabul edildiği, buna ilave olarak yaklaşık 1100 hektarlık alanın Tarım ve Hayvancılık Tesisleri Alanı olarak belirlenmesinin uygun bir yaklaşım olmayacağı, bu nedenle ÇDP'de Tarım ve Hayvancılık Alanı olarak belirlenen alanın kuzey kısmındaki yaklaşık 550 hektarlık alanın düşük yoğunluklu planlanmak üzere Gelişme Konut Alanı olarak belirlenmesi,

    8-Üreğil Mahallesi Güneydoğu Ankara kentsel gelişme Alanı 1. Etap İmar Planında kalan Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanlarının yeniden düzenlenmesine ilişkin Nazım Plan Değişikliği teklifinin 03.08.2017 gün ve 97181 sayılı yazı ile Başkanlığımıza sunulduğu, ÇDP'de Kentsel Servis Alanı olarak belirlenen alanın söz konusu nazım plan değişikliği yönünden değerlendirilmesi gerektiği,
                      
    9- Samsun Yolu Doğu Giriş Projesinin ÇDP'ye Kentsel Servis Alanı olarak aktarıldığı, bunun yanı sıra Ankara'nın ve Mamak İlçesinin doğu girişini tamamlayan bölgenin Lalahan merkezine kadar uzandığından Lalahan Mahallesine kadarki alanın ( alt ölçekte planlı alanlar hariç) Kentsel Servis Alanı olarak belirlenmesi,

    10-Kıbrıs Vadisi III. derece Doğal Sit Alanının güncel sınırlarının ÇDPye işlendiği, söz konusu alanda koruma amaçlı imar planlarının yapılmasının/yaptırılmasının Başkanlık yatırım programına alındığı, yaklaşık 368 hektarlık alanı kapsayan bölgenin dönüşümünün uygulanabilirliği açısından vadi çevresinde yeni gelişme alanları oluşturulmasına ilişkin ÇDP' ye itirazda bulunulduğu, ancak 1002 sayılı kararda "3. derce Doğal Sit Alanı statüsünde bulunan Kıbrıs vadisinde tüm ölçeklerde plan onama yetkisinin Çevre ve şehircilik Bakanlığı'nda olduğu, bu alanın kentsel gelişme alanı olarak gösterilmesinin uygun olmadığı" gerekçesi ile talebin reddedildiği, ancak Mamak Belediye Başkanlığınca sit alanının korunarak planlanması ve sit sınırı içerisinde bulunan şahıs mülkiyetlerinin sit sınırı dışı yakın çevresinde belirlenecek yeni bir bölgeye taşınarak mülkiyet probleminin çözülmesi ve alanın planlanmasının hedeflendiği bu nedenle yaklaşık 230 hektar şahıs mülkiyetinin bulunduğu sit alanının dönüşümünün sağlanması için ÇDP'de sit alanı yakın çevresinde ekli krokide gösterilen bölgede yaklaşık 250 hektarlık alanın düşük yoğunluklu planlanmak üzere Gelişme Alanı olarak belirlenmesi,

    denilerek Büyükşehir Belediyesi Belediye Meclisinin 12.05.2017 gün ve 1002 sayılı kararı ile itirazı kabul edilen kısımlara ilişkin askıya çıkarılan plana itirazda bulunulduğu,

    Askıya çıkan plan ÇDP' nin tamamı olmayıp Büyükşehir Belediye Meclisinin 1002 sayılı kararı ile itirazı kabul edilen kısımlara ilişkin olduğundan Mamak Belediyesinin yazısında 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 ve 10 maddeler ile yapılan itirazlar askıya çıkarılan plan kapsamında olmadığından belirtilen taleplerin uygun olmadığı,

    5. maddede Gökçeyurt (Nenek) mahallesi ile ilgili 1002 sayılı Meclis kararında kabul edilen düzeltmenin Çevre Düzeni Planına işlenmesine ve sayısal halinde düzeltilmesine karşın askıya çıkarılan planda sehven gösterilmediği,

    7. madde ile yapılan itirazın AKS Planlama ve Mühendislik Ltd. Şti. tarafından yapılan itirazda belirtildiği şekilde Büyükşehir Belediye Meclisinin 12.05.2017 tarih ve 1002 sayılı kararında görüşülmüş olup, "Mamak İlçesinin mevcut nüfusu ve 2038 yılı projeksiyon nüfusu karşılaştırıldığında mevcut konut arsa stoklarının yeterli olduğu ve yeni konut alanlarına ihtiyaç olmadığı tespit edildiğinden konut talebinin uygun olmadığı, itiraz dilekçesinde öngörülen diğer kullanım alanlarına ilişkin taleplerin ise Çevre Düzeni Planı genel yaklaşımı çerçevesinde istihdam ve üretime yönelik fonksiyonlar ile Kentsel. Sosyal Altyapı Alanları şeklinde değerlendirilmesinin uygun olabileceği" denilerek konut kullanımına ilişkin talep reddedilmiş diğer kullanımlara ilişkin talepler ise Çevre Düzeni Planının ruhuna uygun olarak üretim ve istihdam odaklı fonksiyonlar şeklinde değerlendirilerek kabul edilmiştir. Bu nedenle aynı taleple yeniden gündeme getirilen itirazın uygun olmadığı görüş ve kanaatine varıldığı,

                  Hususları tespit edilmiş olup, Yapılan değerlendirmede; Büyükşehir Belediyesi Belediye Meclisinin 12.05.2017 gün ve 1002 sayılı kararı ile itirazı kabul edilen kısımlara ilişkin askıya çıkarılan plana ilan askı süreci içinde yapılan ve çoğunlukla askıya çıkarılan planın konusu olmayan itirazların “reddi”ne ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporu oylanarak oyçokluğu ile kabul edildi. 

    Meclis 2.Başkan V.                                          Katip                                                       Katip
    Nail ÇİMEN                                           Cafer Tayyar ALTUĞ                            Nurdan ÇOBAN 





    • Blogger Yorumları
    • Facebook Yorumları

    0 yorum:

    Yorum Gönder

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

    Item Reviewed: 1/100000 ölçekli 2038 Ankara Çevre Düzeni Planına Yapılan İtirazlar Rating: 5 Reviewed By: econometri00
    Scroll to Top