T.C.
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
BELEDİYE MECLİSİ
Karar No:154 13.01.2017
K A R A R
Pursaklar
İlçesi Ülümbüş Mahallesi 294, 295, 298, 299, 300, 301, 461, 463, 476, 478, 491,
495, 515 ve 516 kadastro parsellerinde
1/1000 ölçekli uygulama imar plan
değişikliğine yapılan itirazlara ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonunun 13.01.2017
gün ve 1294 sayılı raporu Büyükşehir Belediye Meclisimizin 13.01.2017 tarihli
toplantısında okundu.
Konu üzerinde yapılan
görüşmelerden sonra; Pursaklar Belediye Meclisinin
15.07.2016 gün ve 154 sayılı kararı ile uygun görülerek, Büyükşehir Belediye
Meclisinin 12.08.2016 gün ve 1641 sayılı kararı ile 1/5000 ölçekli nazım imar
planı değişikliği ile birlikte değiştirilerek onaylanan, Ülümbüş Mahallesi
(Kent Giriş Kapısı Projesi) 294, 295, 298, 299, 300, 301, 461, 463, 476, 478,
491, 494, 495, 515 ve 516 kadastro parsellerinde 1/1000 ölçekli uygulama imar
planı değişikliğine 20.10.2016 ile
21.11.2016 tarihleri arasında 30 gün (1ay) yasal askı sürecinde yapılan 2 adet
itirazın reddine ilişkin Pursaklar Belediye Meclisinin 05.01.2017 tarih ve 18
sayılı kararı 5216 sayılı Kanunun 14. Maddesi gereği onaylanmak üzere İmar ve
Şehircilik Dairesi Başkanlığına sunulduğu,
-İller
Bankası Anonim Şirketi Kaynak Geliştirme Dairesi Başkanlığınca; İller Bankası
Anonim Şirketi Kaynak Geliştirme Dairesi Başkanlığı'nın uygun kurum görüşünün
alınmadığı, söz konusu alanda Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinde tanımlı
olmayan "Kentsel Servis Alanı" kullanım kararının getirildiği, sosyal
donatı ihtiyacının karşılanabilmesi için 50 m'lik yolun güneyinde "Bölge
Parkı" olarak kullanım kararı getirilen alanın planlandığı, fakat bu
alanın parsel maliklerinin hisselerinin bulunduğu alanla fiziksel açıdan
herhangi bir komşuluk ilişkisi bulunmadığı ve 3194 sayılı İmar Kanununda
belirtilen Düzenleme Ortaklık Payı (DOP) kesintisinin en fazla % 40 olarak
belirlenmesine rağmen, söz konusu plan değişikliğinde "Bölge Parkı"
ve "İbadet (Cami) Alanı" kullanımları ile yaklaşık % 63 oranında DOP
kesintisi yapıldığı, "Kent Giriş Kapısı Proje Alanı" olarak tanımlı
alanın kentin kimlik özelliklerini yansıtacak ve kent imgesini vurgulayacak
projeler ile üst ölçekli plan kararlarına uygun olarak değerlendirilmesi
gerektiği ve "Kent Giriş Kapısı Proje Alanı"nda maksimum kamu yararı
sağlanabilmesi için emsal değerinin 2.00 yapılaşma koşullarında planlanmasının
uygun olacağı gerekçeleri ile itirazda bulunulduğu,
-Fakih
ÖZLEN tarafından ise; Plan değişikliği teklifinde söz konusu parsellerin
bulunduğu alan ile 50 m'lik yolun güneyinde "Bölge Parkı" olarak
kullanım kararı getirilen alanın fiziksel açıdan herhangi bir komşuluk ilişkisi
bulunmadığı ve "Avrupa Parkı" olarak planı yapılmış bir alanın
yeniden "Bölge Parkı" olarak planlandığı, Bölge Parkı'na yönelik plan
notlarında "Rekreasyon Alanı" kullanım kararı ile KOP (Kamu Ortaklık
Payı) kesintisi yapılmasının ve bu alanda Otopark ve 2. El Oto Pazarı gibi
ticari kullanımların yer almasının uygun olmadığı, ayrıca "İbadet (Cami)
Alanının" büyük olduğu gerekçeleri ile itiraz edildiği,
-"Kentsel
Servis Alanı" kullanım kararının, Pursaklar İlçesi mevcut onaylı nazım ve
uygulama imar planlarında (Pursaklar Nazım ve Uygulama İmar Planları ile Saray
Nazım ve Uygulama imar Planlarında) 50 m genişliğindeki "Protokol
Yolu" boyunca yer aldığı, emsal değerlerinin 1.00 olduğu, bu açıdan
değerlendirildiğinde "Kent Giriş Kapısı Projesi"nde önerilen
"Kentsel Servis Alanı" kullanım kararının ve emsal değerinin E:1.00, söz konusu bölgedeki mevcut onaylı
planlarla uyumlu ve planların bütünlüğü ile devamlılığım sağlar nitelikte
olduğu, emsal değer artışı için bir zorunluluk bulunmadığı,
-Protokol
yolunun güneyinde bulunan ve fiiliyatta "Avrupa Park" olarak
isimlendirilmiş olan alanın üst ölçekli planlarda "Kent Giriş Kapısı
Proje"si sınırları içinde yer aldığı, ayrıca onaylanmış herhangi bir
planının bulunmadığı, bu nedenle proje kapsamında yer alan parsellerin fiziksel
olarak birbirinden bağımsız ve kopuk olarak değerlendirilemeyeceği,
-1/25000 ölçekli
2023 Başkent Ankara Nazım imar Planı plan açıklama raporunda Kent Girişleri
başlıklı kısmında "...İstanbul, Eskişehir, Konya, Çankırı, Samsun yolu
kent girişleri ile...ele alınması, bu alanların Cumhuriyeti, Ankara'yı,
Başkenti simgeleyecek imgeler ile bütünleştirilmiş, rekreatif potansiyelleri
ile değerlendirilmiş biçimde hayata geçirilmesi gerekmektedir."
denilmekte ve Çankırı yolu kent girişinin de bu başlık altında açıkça
zikredilmiş olduğu dolayısıyla söz konusu planda önerilen kullanımların üst
ölçekli planlarda tanımlı projeler için yetersiz olduğu yönündeki iddiaların
yerinde olmadığı, ayrıca "Bölge Parkı" ve "Kentsel Servis
Alanı" kullanım kararlarının ve içeriklerinin üst ölçekli planlarla uyumlu
olduğu,
-Plan
notlarında, Bölge Parkı ve rekreasyon alanında otopark, açık 2.El oto pazarlama
kullanımlarının yer alabileceği belirtilmektedir ki; Bölge parkı gibi yeşil
alanlar ile otopark ve açık pazar alanlarının, Düzenleme Ortaklık Payı (DOP)
miktarından karşılandığı, gerekçeleri ile itirazların Pursaklar Belediye
Meclisinin 05.01.2017 tarih ve 18 sayılı kararı ile reddedildiği,
Hususları
tespit edilmiş olup, Ülümbüş Mahallesi (Kent Giriş Kapısı Projesi) 294, 295,
298, 299, 300, 301, 461, 463, 476, 478, 491, 494, 495, 515 ve 516 kadastro
parsellerinde 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliğine ait itirazların
"reddi"ne ilişkin Pursaklar Belediye Meclisinin 2017 / 18 sayılı
kararının “onayı”na ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonu Raporu oylanarak
oybirliği ile kabul edildi.
Meclis 2.Başkan V. Katip Katip
Nail ÇİMEN
Abdülfettah GÜNGÖR Nurdan ÇOBAN
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.