T.C.
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
BELEDİYE MECLİSİ
Karar No:2501
14.12.2015
K
A R A R
Mamak İlçesi
Güneydoğu Ankara Kentsel Gelişim Alanı I.Etap kapsamında Kentsel Gelişim
alanları 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar plan değişikliğine ilişkin İmar ve Bayındırlık
Komisyonunun 30.11.2015 tarih ve 1138 sayılı raporu Büyükşehir Belediye
Meclisinin 14.12.2015 tarihli toplantısında okundu.
Konu üzerinde yapılan
görüşmelerden sonra; Mamak Bel.Bşk.Yazı İş.Md.nün
05.03.2015 tarih 3650 sayılı yazısı ile, Mamak Belediye Meclisinin 02.06.2014
tarih 326 sayılı kararıyla 6 KDKÇA adasında ile uygun görülen Güneydoğu Ankara
Kentsel Gelişim Alanı I, Etap kapsamında Kentsel Gelişim Alanları 1/1000
ölçekli uygulama imar planı değişikliği ve tavsiye 1/5000 ölçekli nazım imar
planı değişikliği 5216 Sayılı Yasanın 14.maddesi gereğince onaylanmak üzere İmar
ve Şehircilik Dairesi Başkanlığına sunulduğu,
İlçe
Belediye Meclisinin 5.6.2009/ 448 sayılı kararıyla uygun görülüp Meclisimizin
17.09.2009 gün ve 1654 sayılı kararıyla onaylı 1/1000 ölçekli imar planı
kapsamında ; 5 : A plan notu ile 10.000 m2 yüzölçümlü parsellerde E= 1,50
diğerleri E:1.00, Hmax:Serbest yapılaşma koşullarında Konut Dışı Kentsel
Çalışma Alanı (KDKÇA) kullanımlı 39660, 39661, 39664, 39665, 39666 adalar ile
39663 ada 1, 2, 3 parseller ile Park Alanı kullanımlı 39663 ada 4-5 parseller
ve 51390 adada Mamak Belediye Meclisinin 2014/326 sayılı kararı ile uygun
görülen 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği ve tavsiye 1/5000
ölçekli nazım imar planı değişikliği ile; teklif konusu ada/parsellerin E:1.50,
Hmax:Serbest yapılaşma koşullarında Ticaret+ Konut kullanımına dönüştürüldüğü,
Park kullanımında kalan 39663 ada 4 ve 5 sayılı parsellerden 2.429 m2'sinin
Park Alanı kullanımının korunduğu, geriye kalan 3.071 m2 alanda
51390 adada daha önce takası yapılan KDKÇA ile yeniden takasının yapılarak
E:1.50, Hmax:Serbest yapılaşma koşullarında Ticaret + Konut kullanımının
belirlendiği, minimum parsel büyüklüğünün 10.000 m2 olarak önerildiği,
artan nüfusun ihtiyaç duyacağı teknik-sosyal altyapı alanlarının ise mimari
projesinde ayrılması ve üretilecek daire başına 20 m2 yeşil alan
ayrılması yönünde plan notları düzenlendiği,
plan değişikliği kapsamında ayrılması gerekli sosyal ve teknik donatı
alanı miktarlarının mimari projede ve KAKS'ın %10'unun ayrılması ile
karşılanmasının mümkün olmadığı, ayrıca 40 m2 olan daire başına yeşil alan
koşulunun 20 m2 önerilmesinin standartları sağlamadığı, bu durumda bölgede
sosyal ve teknik altyapı alanı dengesinin bozulacağı, bu durumun Yönetmelik
hükümlerine uymadığı, kaldı ki hiçbir fonksiyon ayrıştırılması yapılmadan plan
notu ile yalnızca oran belirtmek suretiyle sosyal ve teknik donatı alanı
ayrılmasının da Yönetmelik hükümleri ile örtüşmediği,
Hususları
tespit edilmiş olup, teknik ve sosyal donatı alanı ayrılmadan nüfus yoğunluğu
artırıcı tavsiye nitelikli nazım imar planı ve 1/1000 ölçekli uygulama imar
planı değişikliğinin; adaların mümkün mertebede birleştirilip gereksiz yolların
yeşil alana katılması, artan nüfusun ihtiyacı olan donatı alanları ayrılması
suretiyle mevzuata uygun bir alternatif plan değişikliği sunulması halinde
değerlendirilmek üzere “iadesi”ne ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporu oylanarak
oybirliği ile kabul edildi.
Meclis Başkanı Katip Katip
İ.Melih GÖKÇEK Hamdi KESGİN Büşra Koru
UZKURT
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.