Yapılan yoğun saçma yorumların çoğalması üzerine daha önce yayınladığımız ve üstüne basa basa tekrar tekrar okunması gerektiğini söylediğimiz belediye meclis kararını anlayana kadar okunması dileği ile tekrar yayınlıyoruz. Özellikle emlakçı arkadaşların daha dikkatli okuması emlak piyasası açısından daha sağlıklı olacaktır.
ÇUBUK BELEDİYE MECLİSİ
KARAR TARIHI : 05/02/2013
KARAR NOSU : 64
GELDİĞİ SERVİS : BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KARARIN KONUSU :BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONU RAPORU
ÖZÜ: İlçemiz sınırları içerisinde imar planı yapılması zorunlu yerlerde kamu yararına alınan
alanlarda sehven unutulan ada parsellerin ilave edilmesi hk.
KARAR
Gündemin 31. maddesi
Belediye Meclisi’nde okunan ve komisyonumuza havale edilen İlçemiz sınırları kapsamında
yer alan ve imar planı yapılması zorunlu olan bölgelerde alınmış olan “Kamu Yararı Kararı” nın
tekrardan görüşülmesi ve sehven karar metnine ilave edilmemiş olan parsellerin eklenmesi ile ilgili
konu komisyonumuzca incelenmiştir.
Konu üzerinde yapılan incelemeler sonucunda;
Çubuk Belediye Meclisinin 06.12.2012 gün ve 314 sayılı kararında; İlçemiz sınırları
kapsamında yer alan ve imar planı yapılması zorunlu olan bölgelerde “Kamu Yararı Kararı” nın
alındığı, konu ile ilgili ilişikteki haritada (Güldarpı Mahallesinde) belirtilen “imar planı yapılması
zorunlu alanlar” ın ve sehven karar metnine ilave edilmemiş olan bazı parsellerin bulunduğu tespit
edilmiştir.
Buna göre;
İlçemiz Çubuk 7 merkez (2004 yılı onaylı), Esenboğa (2003 yılı onaylı) ve Yukarı Çavundur
Mahallelerine (2001 onaylı) ait imar planlarının 5216 sayılı yasanın yürürlüğe girmesinden önce
onaylandığı ve yürürlüğe girdiği, İlçemiz genelinde onaylı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planlarının
yaklaşık 9000 ha., 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarının ise yaklaşık 3500 ha.lık bir alanı
kapsadığı,
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından 5216 sayılı Kanun Kapsamında 1/25000 ölçekli
Başkent Ankara Nazım İmar Planının hazırlandığı ve (16.02.2007 tarih ve 525 sayılı Ankara
Büyükşehir Belediye Meclis Kararı ile) onandığı,
1/25000 ölçekli bu planın: mevcut 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarımızın yanı sıra
Çubuk Belediye Hizmet Alanımız ve Mücavir Alanımızı da kapsadığı, 1/25000 ölçekli Nazım İmar
Planının “Uygulamaya Yönelik Çerçeve Plan Koşulları Başlığı” altında “…5.) Alt Ölçek PlanlarRevizyon
Çalışmaları: …2023 Başkent Ankara Nazım İmar Planının, Ankara Büyükşehir
Belediyesine yeni bağlanan ilçe, ilk kademe belediyeleri, mahalle ve köyler için tanımladığı ilkeler
uyarınca;
*Tüm ilçe ve ilk kademe belediyelerince 5216 Sayılı Kanun öncesi onaylanan nazım ve
uygulama imar planlarının revizyonları gerçekleştirilecektir…
*…Büyükşehir Belediyesine yeni bağlanan orman köyleri ve kırsal nitelikli yerleşmeler-dış
mahalleler (mahalle statüsü kazanmış köyler) için yerleşik alan tespitleri uyarınca köy-mahalle
yerleşik ve yerleşim alanı planları yapılacaktır…” şeklinde hükümlerin bulunduğu,
Bu durum neticesinde;
1/25000 ölçekli Nazım İmar Planının bahse konu bu hükümlerine göre;
-Çubuk İlçesine ait mevcut 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarının revizyonu yapılmasının,
-Mahalle ve Orman Köylerinin yerleşik alanı ve yakın çevrelerine ait 1/5000 ve 1/1000
ölçekli imar planı yapılmasının zorunlu hale geldiği anlaşılmaktadır.Sınırları ve yetki alanı genişleyen, Başkent Ankara Nazım İmar Planı (BANİP) kapsamına
giren İlçemizde, mevcut ve olası problemlerin çözümlenmesi, plan entegrasyonunun ve
bütünlüğünün sağlanması, bölgesel ve kentsel potansiyellerin belirlenmesi ve en iyi şekilde
kullanılmasının gerektiği,
Belediyemiz hudutlarında potansiyel oluşturan ve yeni gelişimleri destekleyecek tetikleyecek
nitelikte:
+ Ankara Esenboğa Uluslararası Havaalanı,
+ Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve
Atatürk Yüksek Okulu Yerleşkesi
+ Melikşah ve Özlüce’de ki Termal Su,
+ Melikşah Huzur Vadisi Projesi,
+ İlçenin Rekreasyon Potansiyeli,
+ Tarım ve Hayvancılık potansiyeli,
+ Mutlu Orman Köyünde kurulan Çubuk Organize
Hayvancılık Bölgesi,
+ Nitelikli Kentsel gelişme alanları potansiyeli,
+ Diğer doğal kaynaklar potansiyeli
+ Kültür ve turizm…gibi açılımların bulunduğu,
Belediyemiz ile ilgili Öncelikli olarak;
*Esenboğa ve Yukarı Çavundur ilk kademe belediyelerinin belediyemize katılması sonucu ve
mevcut planların Belediyemiz planları ile entegrasyonunun sağlanması,
*Eski mevcut planların 1/25000 ölçekli Nazım İmar Planı kararları da dikkate alınarak
gözden geçirilmesi, çarpık yapılaşmanın engellenmesi, tespit edilecek sorunlu bölgelerde dönüşüm
projeleri gibi açılımların yapılmasının sağlanması,
*İstihdam artıran yatırımlar ve ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi çalışmalarının yapılması
gerektiği,
Bu hususlar doğrultusunda; Çubuk Belediye Meclisi’nin 08.05.2009 gün ve 153 sayılı
kararı ile ilk adımı attığı,
Bahse konu Meclis kararında; “Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin bir parçası olan Çubuk İlçe
Belediyesi’nin yeni vizyonunun belirlendiği, mevcut ve olası tespit edilen problemlerin çözümlendiği,
plan entegrasyonunun ve bütünlüğünün sağlandığı, Bölgesel ve kentsel potansiyellerin
araştırmalarının yapıldığı ve bu potansiyellerin planlamalarının yapılması, Belediyemizi gelecek
nesil ve kuşaklara hazırlamak amacı ile;
Halihazır harita, gerekli ölçeklerde İmar Planları (1/25000 ve 1/5000 Nazım İmar
Plan’larının Büyükşehir Belediyesine önerisinin, Belediyemize de 1/1000 ölçekli Uygulama İmar
Planlarının) imar uygulaması, kentsel dönüşüm projeleri, Kentsel Yenileme Projeleri, Cephe-kentsel
siluet, peyzaj projeleri, yol projeleri, jeolojik etütlerin yapılması veya yaptırılmasının temini için
gerekli çalışmaların başlatılması...” şeklinde hükümlerinin bulunduğu, ve 1/25000, 1/5000 ve
1/1000 ölçekli imar planı çalışmalarına başlandığı,
Bahse konu Meclis Kararına istinaden;
- 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu uyarınca köy tüzel kişiliği sona ererek
MAHALLE statüsüne dönüşen Aşağıçavundur, Ağılcık, Akkuzulu, Gökçedere, Kargın, Ömercik,
Sünlü, Taşpınar, Yazır, Güldarpı, Yenice, Dumlupınar, Melikşah, Kızılca, Kutuören, İkipınar ’ın
yerleşim alanlarını ve yakın çevresini kapsayan imar planı çalışmalarının başlatıldığı,- İlçemiz Çubuk 7 merkez, Esenboğa ve Yukarı Çavundur Mahallelerine ait imar planlarının
yeniden değerlendirilmesi, entegrasyonunun (bütünlüğünün) sağlanması amacıyla revize edilmesi
için çalışmaların başlatıldığı,
Bu imar planı çalışmaları doğrultusunda toplanan bilgi, veri ve kurum görüşlerinden
edinilen kaynaklara göre; Başkanlığımızca olmazsa olmaz niteliğindeki bazı önemli arazilerin
Kuru Mutlak Tarım Arazisi ve Dikili Tarım Arazisi olarak tanımlandığı ve 5403 sayılı
“Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu” gereği imar planı kapsamına alınamadığının
tespitinin yapıldığı,
Başkanlığımızca imar planı yapılması zorunlu ve önemli araziler sıralandığında;
A)Çevresinde onaylı 1/1000 ölçekli uygulama imar planları (kuzeyinde toplu konut alanına
ait imar planı, kuzey batısında mesire alanı imar planı, batısında Aşağı Çavundur Mahallesine ait
imar planı ve güneyinde Çubuk merkez imar planı) bulunan ve Toplu Konut Alanı kapsamında
TOKİ’nin inşa ettiği 484 konutun ihtiyacını karşılayacak altyapı (kanal, içme suyu, yağmur suyu,
doğal gaz vb.) bağlantı güzergahlarının projelendirilmesi ve biran önce inşa edilmesi, bunun içinde
bahse konu alanda imar planı ve akabinde parselasyon planı yapılarak kamulaştırma ve mülkiyet
sorununun çözülmesi, bahse konu imar planlarının bütünlüğünün sağlanması hedeflenen Çubuk
İlçesi A.Çavundur Mahallesi H30A21C Paftasında; 900,902,903,904,905, 906,907,908,909,
910,911, 915,916,917,918,919, 920,923,935,936, 937,938,939,940,941,942,1668,1669, 1745,1746
numaralı parselleri, Çubuk İlçesi Merkez Mahallesi H30A21C Paftasında; 21 ada 1,2, 3,4
numaralı parselleri kapsayan 53.23 ha lık alanda (A); İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Müdürlüğü’nün 16.01.2012 gün ve 1217 sayılı yazı ve ekleri ile; İlimiz Toprak Koruma Kurulunun
05.01.2012 gün ve 2012/1 sayılı kararı ile; talep edilen ve Marjinal Tarım Arazisi olarak tespiti
yapılan 53.23 ha lık alanın tarım dışı amaçlı kullanılmasına Valilikçe izin verilmediği,
B)Aşağı Çavundur Yerleşik Alanına ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile Çubuk
Merkeze ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı arasında imarsız 3.2 ha lık alanda imar planı
kapsamına alınarak plan bütünlüğünün sağlanması, Aşağı Çavundur’un Çubuk Merkeze doğru
gelişme eğiliminin olması, yapılaşma baskısının kontrol altına alınması, sağlıklı ve düzenli
yapılaşmaya olanak sağlanması hedeflenen Çubuk İlçesi A.Çavundur Mahallesi H30A21D
Paftasında; 242, 243,244,312, 313,314,315, 321 ,322 numaralı parselleri kapsayan 3.2 ha. lık alanın
(B); İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 11.11.2009 tarih ve 5513-16366 sayılı yazısı ve
ekleri ile; bölgenin dikili tarım arazisi olması nedeniyle tarım dışı amaçla kullanılmasının uygun
görülmediği,
C-1) Kargın Yerleşik Alanına ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile Çubuk Merkeze ait
1/1000 ölçekli uygulama imar planı arasında imarsız Çubuk Merkez Mahallesi H30D01B
Paftasında; 23 Ada 18, 20,21 numaralı parselleri kapsayan 7.1 ha lık alanda (C-1) imar planı
kapsamına alınarak plan bütünlüğünün sağlanması, Kargın’nın Çubuk Merkeze doğru gelişme
eğiliminin olması, yapılaşma baskısının kontrol altına alınması, sağlıklı ve düzenli yapılaşmaya
olanak sağlanması hedeflenen bölgede;
C-2) İlçe Merkezinden doğu-batı doğrultusunda uzanan Şeyh Şamil Bulvarı (eski Şabanözü
Yolu) ile, İlçe Merkezine girmeden Ankara Bulvarından ayrılıp güneybatı-kuzeydoğu doğrultusunda
ilerleyen Çankırı Bulvarının (Yeni Şabanözü Yolunun) kesiştiği noktada yer alan Çubuk İlçesi
Kargın Mahallesi H30D02A Paftasında; 324 numaralı parseli, Çubuk İlçesi Merkez Mahallesi
H30D02A Paftasında; 29 Ada 10 numaralı parseli kapsayan imarsız alanda imar planı yapılarak;
İlçemizde kurulan Organize Hayvancılık Bölgesine hizmet veren, ilçemizi doğusundaki il ve ilçelerle bağlayan, doğu kapımız niteliğindeki Şeyh Şamil Bulvarının 25 metreye genişletilmesi ve mevcut
imar planında sürekliliğinin sağlanması hedeflenen 3.8 ha lık alanda (C-2) ;
C-3) İlçe Merkezine ait 1/1000 ölçekli imar planında tamamı, 40 metre genişliğindeki taşıt
yolu üzerinde kalmış olan 908 ada nın kamulaştırma yapmadan imar planı ve akabinde 18
uygulaması (parselasyon planı) yöntemiyle 908 adanın eşdeğerde ki Çubuk İlçesi Sünlü Mahallesi
H30D06B Paftasında; 833,834, 835,848, 849, 850,851, 852,853, 855,1646 numaralı parselleri
kapsayan alana taşınması hedeflenen 7 ha lık alanda (C-3);
C-4) Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice- Havalimanı kavşağı doğrultusunda kamu
yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar planları arasında ki entegrasyonun
sağlanması hedeflenen Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D06D Paftasında; 135, 140, 183, 186,
473, 475, 476 874, 875, 876 numaralı parselleri kapsayan 3.3 halık alanda (C-4);
İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 22.05.2012 gün ve 12495 sayılı yazı ve ekleri
ile; İlçemiz Yerleşim Alanı (Mevcut İmarlı Alan) çevresinde bulunan araziler üzerinde 1/1000 ve
1/5000 ölçekli ilave+revizyon imar planı çalışmalarına yönelik kurum görüşüne istinaden; Toprak
Koruma Kurulunun 03.05.2012 gün ve 2012/5 sayılı kararına göre Kuru Mutlak Tarım Arazisi olarak
nitelendirilen (kamu yararı talep edilen C-1,C-2, C-3 ve C-4 şeklinde gösterilen alanları da
kapsayan)1 numaralı alanların tarım dışı amaçlı kullanılmasının uygun olmadığı,
D-1,D-2, D-3) Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice- Havalimanı kavşağı
doğrultusunda kamu yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar planları arasında ki
entegrasyonu sağlayarak altyapı uygulamaları (kanal, su, elektrik, doğalgaz, yol vs.), ulaşım sistemi
(metro, otoyol vs), kentsel donatı alanları (yurtlar, spor tesisleri, mesire alanları, parklar, rekreasyon
alanları, okullar, sosyal tesisler, turizm tesisleri, depolama alanları, lojistik merkezler ve tarımsal
amaçlı yapılar (sera, hububat ve soğuk hava depoları)vb.), barınma ve konaklama alanları
oluşturulması hedeflenen bölgede; İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 02.04.2008 gün ve
880-4114 sayılı yazı ve ekleri ile;
(D-1) ve (D-2) Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D06D Paftasında; 137, 138, 140, 358,
359, 360, 361, 436, 442, 443, 444, 445, 453, 454, 457, 458, 460, 465, 466, 467, 471, 475, 476, 479,
490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497 498, 501, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514,
522, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 542, 543, 555, 556, 557, 558,
559, 560, 561, 562, 563, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579,
580, 667, 669, 670, 699, 700, 714, 771, 772, 773, 774, 744,745, 775, 776, 777, 778, 790, 822, 829,
830, 836, 846, 847, 848, 850, 851, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, numaralı parselleri, Çubuk
İlçesi Güldarpı Mahallesi H29C10C Paftasında; 531, 532, 533, 670, 669 numaralı parselleri,
Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D11A Paftasında; 361, 362, 384, 816, 817, 818, numaralı
parselleri kapsayan toplam 115 ha lık alan ile,
(D-3) Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15D Paftasında; 102 Ada 55, 56, 57, 59, 60, 61,
63, 64 numaralı parseller, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15A Paftasında; 102 Ada 39, 40,
41, 42, 43, 44, 45, 46, 47,48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 102 numaralı parselleri,
Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15B Paftasında; 102 Ada 2 numaralı parsel, Çubuk
İlçesi Yenice Mahallesi H29C15C Paftasında; 112 Ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10, 11, 12, 13, 16, 18,
34 numaralı parseller ve 102 Ada 58,62, numaralı parselleri kapsayan 57 ha lık alanın Kuru Mutlak
Tarım Arazisi (KMT) olması nedeniyle bu alanların tarım dışı amaçla kullanılmasının uygun
görülmediği,
E)İlçemiz Yenice Mahallesinin güneyinde, Akyurt Lojistik Merkez İmar Planının bitişik batısında,
Esenboğa Havaalanı ve Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ile de entegre olabilecek ileri teknoloji sanayi ile depolama lojistik alanları ve turizm tesis alanlarının önerilmesi ve geliştirilmesi kurgulanan ve
kurum görüşü toplama süreci devam eden, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C20A Paftasında;
114 Ada 28, 48, 49, 50,numaralı parselleri, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15C Paftasında;
114 Ada 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 38, 39, 40, 41, 43, 44, 65, 70, 80,
82, 83, 84, 87, 88 numaralı parselleri ve 116 Ada 14, 15, 16, 26, 27, 28, 29 numaralı parselleri,
Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15D Paftasında; 110 Ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,
18, 19, 20, 21, 25, 28 numaralı parseller, 111 Ada 2 ve 3 numaralı parseller ve 114 Ada 31, 36, 37,
45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 66, 67, 68, 69, 81 numaralı
parselleri kapsayan 98 ha lık alanda biran önce imar planı yapılması gerektiği tespit edilmiştir.
Başkanlığımızca İlçemiz kapsamında “Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin bir parçası olan
Çubuk İlçe Belediyesi’nin yeni vizyonunun belirlendiği, mevcut ve olası tespit edilen problemlerin
çözümlendiği, plan entegrasyonunun ve bütünlüğün sağlandığı, bölgesel ve kentsel
potansiyellerin araştırmalarının yapıldığı ve bu potansiyellerin imar planlarına yansıtıldığı
İlçemizi, gelecek nesil ve kuşaklara hazırlamak” amacıyla 1/1000 ve 1/5000 ölçekli ilave +
revizyon imar planı çalışmalarına başlanmış olup, aşağıda sunulan hedefler belirlenmiştir.
1) İlçemize ait mevcut imar planlarının 1/25 000 ölçekli Başkent Ankara Nazım İmar Planı
kararlarına uygun hale getirilmesi,
2) 1/5 000 ölçekli mevcut nazım imar planının sürdürülebilirlik ilkesi göz önünde
bulundurulduğunda tarım topraklarını tüketen, kontrolsüz büyümeye sebep olan yapısından dolayı
kapsama alanının daraltılması,
3) 1/1 000 ölçekli alanlarda kadastro, imar planı ve imar uygulaması arasındaki uyumsuzluğun
giderilmesi,
4) İmar planlarının jeolojik etütler doğrultusunda yapılması veya revize edilmesinin sağlanması,
(Çubuk jeolojik ve jeoteknik haritasının oluşturulması…)
5)Alınan diğer kurum görüşlerinin plana yansıtılması (arazi kullanımı, toprak kabiliyet sınırları,
mania planı, altyapı durumu, akifer saha haritaları gibi),
6) Çubuk Merkezde ulaşım arterlerinde sürekliliği sağlamak amacıyla 30 veya 40 metrelik çevre
yolu niteliğinde taşıyıcı arterlerin oluşturulması,
7) Kimi alanlarda parsel düzeninden ada düzenine geçilmesi ve parsellerin birleştirilmesi,
dolayısıyla; toprağın yapılarla örtülmesinin minimuma indirilmesi,
8) Farklı zamanlarda onanmış imar planlarının, bir ilişki kurularak aynı ölçekte ifadelendirilmesi
(Çevre Düzeni Planı, Çubuk imar planları ve 2023 BANİP gibi),
9)Köy iken mahalle olan yerleşim alanlarında yaşayan ve 20-25 yıl sonra yaşayacak olan
vatandaşlarımıza, ihtiyaçları olan kentsel donatı alanlarının (rekreasyon alanı, park, eğitim tesisi, spor
tesisi, dini tesis, sosyal ve kültürel tesis vb.) oluşturulması,
10)Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice-Havalimanı kavşağı arasında ki karayolu ana
arterinin genişletilmesi, servis yolları ile desteklenmesi,
11)1/25000 ölçekli nazım imar planında yer alan Ankara-Esenboğa Havalimanı metro hattına;
alternatif ulaşım olarak Çubuk-Güldarpı-Esenboğa-Yenice - Havalimanı kavşağı raylı sistemi ve durakları
oluşturulması,
12)Yine Nazım İmar Planında yer alan Kazan-Sirkeli-Esenboğa güzergahında ki 35 m lik otoyolu
dik kesen, Mevcut Ankara-Çubuk Otoyoluna paralel Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ile Çubuk’u birbirine
bağlayan 35 metrelik alternatif bir otoyol daha oluşturulması,
13)Yerleşme yerleri ile bu alanlardaki yapılaşmaların, modern-düzenli–özgün-sağlıklı yapılaşma ve
çevre şartlarına uygun teşekkülünün sağlanmasI,
14) Özlüce’deki termal potansiyelin öncelikle turizm, rekreasyon ve tarım, seracılık gibi
sektörlerinde kullanımının sağlanması için strateji geliştirilmesi,
15)Melikşah Mahallemiz sınırları kapsamında bulunan Süleyman Demirel Güçsüzler Yurdu ile
Melikşah Yüzme Havuzu arasındaki alan üzerinde; “Eğitim ve Spor Kompleksi” ile “Koruma Bakım ve
Rehabilitasyon Merkezi Kompleksi” projesinin yakın bir zamanda gerçekleştirilecek olması,16) Esenboğa Havaalanı ile de entegre olabilecek ileri teknoloji sanayi ile depolama lojistik alanları
ve turizm tesis alanlarının önerilmesi ve geliştirilmesi,
17)Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Yerleşkesinin İlçemizde kurulması sonucunda ihtiyaç duyulacak
olan, Üniversite Yerleşkesi – Çubuk Merkez doğrultusunda ki Dumlupınar-Yenice-Esenboğa-Güldarpı-
Çubuk Merkez Mahalleleri arasında kamu yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar
planları arasında ki koordinasyonu sağlayarak ulaşım sistemi (metro, otoyol gibi), kentsel donatı alanları
(yurtlar, spor tesisleri, mesire alanları, parklar, rekreasyon alanları, okullar, sosyal tesisler, turizm tesisleri,
depolama alanları, lojistik merkezler vs.), barınma ve konaklama alanları oluşturulması,
18) Hızla gelişen ve nüfusu sürekli artmakta olan İlçemizin değerli tarım arazileri, yeraltı suyu
bakımından zengin olan arazileri, sulu tarım arazileri gibi önemli araziler üzerinde yapılaşma baskısının
bulunması, bu önemli arazilerde ki yapılaşma baskısının değersiz-atıl arazilere yönlendirilmesi,
20) Mevcut İmar Planı ile arasında plansız alanlar bulunan A.Çavundur TOKİ konutları, Mesire
Alanı Projesi ve Üniversite Alanı gibi bölgelerde yatırımların tamamlanması halinde; kentsel altyapı ve
donatı alanlarının uygulanamaması gibi sorunlarla karşılaşılacağı öngörülerek; 1/1000 ölçekli imar planı
yapılması ve plan bütünlüğünün sağlanması,
21) Yapılacak düzenlemelerin; insan toplum ve çevre ilişkilerinde dengeyi bozucu nitelikte
olmaması, ekonomik ve toplumsal kayıplar bakımından toplum aleyhine sonuçlar doğurmaması, istihdam
ve katma değer yaratılması, İlçemiz ve İlimiz dolayısıyla da Ülkemiz ekonomisine faydalı olması şeklinde
prensip edinilmesi gibi sayılabilir.
2033 yılı göz önünde bulundurularak belirtilen amaç ve hedeflere ulaşılması için,
yukarıda mahallesi/paftası/ada/parseli belirtilen ve ekteki haritada “imar planı yapılması
zorunlu alanlar” kapsamına denk gelen taşınmazların (yaklaşık 348 ha lık alanın) imar planı
kapsamına alınması amacıyla “KAMU YARARI KARARI” alınması Komisyonumuzca uygun
görülmüştür.
Konunun, Belediye Meclisinde görüşülerek karar verilmek üzere iş bu rapor tarafımızca
düzenlenmiştir.
Şeklindeki komisyon raporu belediye meclisine okundu. Yapılan açık oylama neticesinde
komisyon raporu geldiği şekliyle ve oy birliği ile kabul edildi.
Belediye Başkanı
Lokman ÖZDEN İsmail ÖZDEMİR Galip KARABUDAK
Meclis Başkanı Meclis Kâtibi Meclis Kâtibi
ÇUBUK BELEDİYE MECLİSİ
KARAR TARIHI : 05/02/2013
KARAR NOSU : 64
GELDİĞİ SERVİS : BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KARARIN KONUSU :BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONU RAPORU
ÖZÜ: İlçemiz sınırları içerisinde imar planı yapılması zorunlu yerlerde kamu yararına alınan
alanlarda sehven unutulan ada parsellerin ilave edilmesi hk.
KARAR
Gündemin 31. maddesi
Belediye Meclisi’nde okunan ve komisyonumuza havale edilen İlçemiz sınırları kapsamında
yer alan ve imar planı yapılması zorunlu olan bölgelerde alınmış olan “Kamu Yararı Kararı” nın
tekrardan görüşülmesi ve sehven karar metnine ilave edilmemiş olan parsellerin eklenmesi ile ilgili
konu komisyonumuzca incelenmiştir.
Konu üzerinde yapılan incelemeler sonucunda;
Çubuk Belediye Meclisinin 06.12.2012 gün ve 314 sayılı kararında; İlçemiz sınırları
kapsamında yer alan ve imar planı yapılması zorunlu olan bölgelerde “Kamu Yararı Kararı” nın
alındığı, konu ile ilgili ilişikteki haritada (Güldarpı Mahallesinde) belirtilen “imar planı yapılması
zorunlu alanlar” ın ve sehven karar metnine ilave edilmemiş olan bazı parsellerin bulunduğu tespit
edilmiştir.
Buna göre;
İlçemiz Çubuk 7 merkez (2004 yılı onaylı), Esenboğa (2003 yılı onaylı) ve Yukarı Çavundur
Mahallelerine (2001 onaylı) ait imar planlarının 5216 sayılı yasanın yürürlüğe girmesinden önce
onaylandığı ve yürürlüğe girdiği, İlçemiz genelinde onaylı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planlarının
yaklaşık 9000 ha., 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarının ise yaklaşık 3500 ha.lık bir alanı
kapsadığı,
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından 5216 sayılı Kanun Kapsamında 1/25000 ölçekli
Başkent Ankara Nazım İmar Planının hazırlandığı ve (16.02.2007 tarih ve 525 sayılı Ankara
Büyükşehir Belediye Meclis Kararı ile) onandığı,
1/25000 ölçekli bu planın: mevcut 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarımızın yanı sıra
Çubuk Belediye Hizmet Alanımız ve Mücavir Alanımızı da kapsadığı, 1/25000 ölçekli Nazım İmar
Planının “Uygulamaya Yönelik Çerçeve Plan Koşulları Başlığı” altında “…5.) Alt Ölçek PlanlarRevizyon
Çalışmaları: …2023 Başkent Ankara Nazım İmar Planının, Ankara Büyükşehir
Belediyesine yeni bağlanan ilçe, ilk kademe belediyeleri, mahalle ve köyler için tanımladığı ilkeler
uyarınca;
*Tüm ilçe ve ilk kademe belediyelerince 5216 Sayılı Kanun öncesi onaylanan nazım ve
uygulama imar planlarının revizyonları gerçekleştirilecektir…
*…Büyükşehir Belediyesine yeni bağlanan orman köyleri ve kırsal nitelikli yerleşmeler-dış
mahalleler (mahalle statüsü kazanmış köyler) için yerleşik alan tespitleri uyarınca köy-mahalle
yerleşik ve yerleşim alanı planları yapılacaktır…” şeklinde hükümlerin bulunduğu,
Bu durum neticesinde;
1/25000 ölçekli Nazım İmar Planının bahse konu bu hükümlerine göre;
-Çubuk İlçesine ait mevcut 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarının revizyonu yapılmasının,
-Mahalle ve Orman Köylerinin yerleşik alanı ve yakın çevrelerine ait 1/5000 ve 1/1000
ölçekli imar planı yapılmasının zorunlu hale geldiği anlaşılmaktadır.Sınırları ve yetki alanı genişleyen, Başkent Ankara Nazım İmar Planı (BANİP) kapsamına
giren İlçemizde, mevcut ve olası problemlerin çözümlenmesi, plan entegrasyonunun ve
bütünlüğünün sağlanması, bölgesel ve kentsel potansiyellerin belirlenmesi ve en iyi şekilde
kullanılmasının gerektiği,
Belediyemiz hudutlarında potansiyel oluşturan ve yeni gelişimleri destekleyecek tetikleyecek
nitelikte:
+ Ankara Esenboğa Uluslararası Havaalanı,
+ Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve
Atatürk Yüksek Okulu Yerleşkesi
+ Melikşah ve Özlüce’de ki Termal Su,
+ Melikşah Huzur Vadisi Projesi,
+ İlçenin Rekreasyon Potansiyeli,
+ Tarım ve Hayvancılık potansiyeli,
+ Mutlu Orman Köyünde kurulan Çubuk Organize
Hayvancılık Bölgesi,
+ Nitelikli Kentsel gelişme alanları potansiyeli,
+ Diğer doğal kaynaklar potansiyeli
+ Kültür ve turizm…gibi açılımların bulunduğu,
Belediyemiz ile ilgili Öncelikli olarak;
*Esenboğa ve Yukarı Çavundur ilk kademe belediyelerinin belediyemize katılması sonucu ve
mevcut planların Belediyemiz planları ile entegrasyonunun sağlanması,
*Eski mevcut planların 1/25000 ölçekli Nazım İmar Planı kararları da dikkate alınarak
gözden geçirilmesi, çarpık yapılaşmanın engellenmesi, tespit edilecek sorunlu bölgelerde dönüşüm
projeleri gibi açılımların yapılmasının sağlanması,
*İstihdam artıran yatırımlar ve ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi çalışmalarının yapılması
gerektiği,
Bu hususlar doğrultusunda; Çubuk Belediye Meclisi’nin 08.05.2009 gün ve 153 sayılı
kararı ile ilk adımı attığı,
Bahse konu Meclis kararında; “Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin bir parçası olan Çubuk İlçe
Belediyesi’nin yeni vizyonunun belirlendiği, mevcut ve olası tespit edilen problemlerin çözümlendiği,
plan entegrasyonunun ve bütünlüğünün sağlandığı, Bölgesel ve kentsel potansiyellerin
araştırmalarının yapıldığı ve bu potansiyellerin planlamalarının yapılması, Belediyemizi gelecek
nesil ve kuşaklara hazırlamak amacı ile;
Halihazır harita, gerekli ölçeklerde İmar Planları (1/25000 ve 1/5000 Nazım İmar
Plan’larının Büyükşehir Belediyesine önerisinin, Belediyemize de 1/1000 ölçekli Uygulama İmar
Planlarının) imar uygulaması, kentsel dönüşüm projeleri, Kentsel Yenileme Projeleri, Cephe-kentsel
siluet, peyzaj projeleri, yol projeleri, jeolojik etütlerin yapılması veya yaptırılmasının temini için
gerekli çalışmaların başlatılması...” şeklinde hükümlerinin bulunduğu, ve 1/25000, 1/5000 ve
1/1000 ölçekli imar planı çalışmalarına başlandığı,
Bahse konu Meclis Kararına istinaden;
- 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu uyarınca köy tüzel kişiliği sona ererek
MAHALLE statüsüne dönüşen Aşağıçavundur, Ağılcık, Akkuzulu, Gökçedere, Kargın, Ömercik,
Sünlü, Taşpınar, Yazır, Güldarpı, Yenice, Dumlupınar, Melikşah, Kızılca, Kutuören, İkipınar ’ın
yerleşim alanlarını ve yakın çevresini kapsayan imar planı çalışmalarının başlatıldığı,- İlçemiz Çubuk 7 merkez, Esenboğa ve Yukarı Çavundur Mahallelerine ait imar planlarının
yeniden değerlendirilmesi, entegrasyonunun (bütünlüğünün) sağlanması amacıyla revize edilmesi
için çalışmaların başlatıldığı,
Bu imar planı çalışmaları doğrultusunda toplanan bilgi, veri ve kurum görüşlerinden
edinilen kaynaklara göre; Başkanlığımızca olmazsa olmaz niteliğindeki bazı önemli arazilerin
Kuru Mutlak Tarım Arazisi ve Dikili Tarım Arazisi olarak tanımlandığı ve 5403 sayılı
“Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu” gereği imar planı kapsamına alınamadığının
tespitinin yapıldığı,
Başkanlığımızca imar planı yapılması zorunlu ve önemli araziler sıralandığında;
A)Çevresinde onaylı 1/1000 ölçekli uygulama imar planları (kuzeyinde toplu konut alanına
ait imar planı, kuzey batısında mesire alanı imar planı, batısında Aşağı Çavundur Mahallesine ait
imar planı ve güneyinde Çubuk merkez imar planı) bulunan ve Toplu Konut Alanı kapsamında
TOKİ’nin inşa ettiği 484 konutun ihtiyacını karşılayacak altyapı (kanal, içme suyu, yağmur suyu,
doğal gaz vb.) bağlantı güzergahlarının projelendirilmesi ve biran önce inşa edilmesi, bunun içinde
bahse konu alanda imar planı ve akabinde parselasyon planı yapılarak kamulaştırma ve mülkiyet
sorununun çözülmesi, bahse konu imar planlarının bütünlüğünün sağlanması hedeflenen Çubuk
İlçesi A.Çavundur Mahallesi H30A21C Paftasında; 900,902,903,904,905, 906,907,908,909,
910,911, 915,916,917,918,919, 920,923,935,936, 937,938,939,940,941,942,1668,1669, 1745,1746
numaralı parselleri, Çubuk İlçesi Merkez Mahallesi H30A21C Paftasında; 21 ada 1,2, 3,4
numaralı parselleri kapsayan 53.23 ha lık alanda (A); İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Müdürlüğü’nün 16.01.2012 gün ve 1217 sayılı yazı ve ekleri ile; İlimiz Toprak Koruma Kurulunun
05.01.2012 gün ve 2012/1 sayılı kararı ile; talep edilen ve Marjinal Tarım Arazisi olarak tespiti
yapılan 53.23 ha lık alanın tarım dışı amaçlı kullanılmasına Valilikçe izin verilmediği,
B)Aşağı Çavundur Yerleşik Alanına ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile Çubuk
Merkeze ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı arasında imarsız 3.2 ha lık alanda imar planı
kapsamına alınarak plan bütünlüğünün sağlanması, Aşağı Çavundur’un Çubuk Merkeze doğru
gelişme eğiliminin olması, yapılaşma baskısının kontrol altına alınması, sağlıklı ve düzenli
yapılaşmaya olanak sağlanması hedeflenen Çubuk İlçesi A.Çavundur Mahallesi H30A21D
Paftasında; 242, 243,244,312, 313,314,315, 321 ,322 numaralı parselleri kapsayan 3.2 ha. lık alanın
(B); İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 11.11.2009 tarih ve 5513-16366 sayılı yazısı ve
ekleri ile; bölgenin dikili tarım arazisi olması nedeniyle tarım dışı amaçla kullanılmasının uygun
görülmediği,
C-1) Kargın Yerleşik Alanına ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile Çubuk Merkeze ait
1/1000 ölçekli uygulama imar planı arasında imarsız Çubuk Merkez Mahallesi H30D01B
Paftasında; 23 Ada 18, 20,21 numaralı parselleri kapsayan 7.1 ha lık alanda (C-1) imar planı
kapsamına alınarak plan bütünlüğünün sağlanması, Kargın’nın Çubuk Merkeze doğru gelişme
eğiliminin olması, yapılaşma baskısının kontrol altına alınması, sağlıklı ve düzenli yapılaşmaya
olanak sağlanması hedeflenen bölgede;
C-2) İlçe Merkezinden doğu-batı doğrultusunda uzanan Şeyh Şamil Bulvarı (eski Şabanözü
Yolu) ile, İlçe Merkezine girmeden Ankara Bulvarından ayrılıp güneybatı-kuzeydoğu doğrultusunda
ilerleyen Çankırı Bulvarının (Yeni Şabanözü Yolunun) kesiştiği noktada yer alan Çubuk İlçesi
Kargın Mahallesi H30D02A Paftasında; 324 numaralı parseli, Çubuk İlçesi Merkez Mahallesi
H30D02A Paftasında; 29 Ada 10 numaralı parseli kapsayan imarsız alanda imar planı yapılarak;
İlçemizde kurulan Organize Hayvancılık Bölgesine hizmet veren, ilçemizi doğusundaki il ve ilçelerle bağlayan, doğu kapımız niteliğindeki Şeyh Şamil Bulvarının 25 metreye genişletilmesi ve mevcut
imar planında sürekliliğinin sağlanması hedeflenen 3.8 ha lık alanda (C-2) ;
C-3) İlçe Merkezine ait 1/1000 ölçekli imar planında tamamı, 40 metre genişliğindeki taşıt
yolu üzerinde kalmış olan 908 ada nın kamulaştırma yapmadan imar planı ve akabinde 18
uygulaması (parselasyon planı) yöntemiyle 908 adanın eşdeğerde ki Çubuk İlçesi Sünlü Mahallesi
H30D06B Paftasında; 833,834, 835,848, 849, 850,851, 852,853, 855,1646 numaralı parselleri
kapsayan alana taşınması hedeflenen 7 ha lık alanda (C-3);
C-4) Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice- Havalimanı kavşağı doğrultusunda kamu
yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar planları arasında ki entegrasyonun
sağlanması hedeflenen Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D06D Paftasında; 135, 140, 183, 186,
473, 475, 476 874, 875, 876 numaralı parselleri kapsayan 3.3 halık alanda (C-4);
İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 22.05.2012 gün ve 12495 sayılı yazı ve ekleri
ile; İlçemiz Yerleşim Alanı (Mevcut İmarlı Alan) çevresinde bulunan araziler üzerinde 1/1000 ve
1/5000 ölçekli ilave+revizyon imar planı çalışmalarına yönelik kurum görüşüne istinaden; Toprak
Koruma Kurulunun 03.05.2012 gün ve 2012/5 sayılı kararına göre Kuru Mutlak Tarım Arazisi olarak
nitelendirilen (kamu yararı talep edilen C-1,C-2, C-3 ve C-4 şeklinde gösterilen alanları da
kapsayan)1 numaralı alanların tarım dışı amaçlı kullanılmasının uygun olmadığı,
D-1,D-2, D-3) Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice- Havalimanı kavşağı
doğrultusunda kamu yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar planları arasında ki
entegrasyonu sağlayarak altyapı uygulamaları (kanal, su, elektrik, doğalgaz, yol vs.), ulaşım sistemi
(metro, otoyol vs), kentsel donatı alanları (yurtlar, spor tesisleri, mesire alanları, parklar, rekreasyon
alanları, okullar, sosyal tesisler, turizm tesisleri, depolama alanları, lojistik merkezler ve tarımsal
amaçlı yapılar (sera, hububat ve soğuk hava depoları)vb.), barınma ve konaklama alanları
oluşturulması hedeflenen bölgede; İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 02.04.2008 gün ve
880-4114 sayılı yazı ve ekleri ile;
(D-1) ve (D-2) Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D06D Paftasında; 137, 138, 140, 358,
359, 360, 361, 436, 442, 443, 444, 445, 453, 454, 457, 458, 460, 465, 466, 467, 471, 475, 476, 479,
490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497 498, 501, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514,
522, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 542, 543, 555, 556, 557, 558,
559, 560, 561, 562, 563, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579,
580, 667, 669, 670, 699, 700, 714, 771, 772, 773, 774, 744,745, 775, 776, 777, 778, 790, 822, 829,
830, 836, 846, 847, 848, 850, 851, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, numaralı parselleri, Çubuk
İlçesi Güldarpı Mahallesi H29C10C Paftasında; 531, 532, 533, 670, 669 numaralı parselleri,
Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D11A Paftasında; 361, 362, 384, 816, 817, 818, numaralı
parselleri kapsayan toplam 115 ha lık alan ile,
(D-3) Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15D Paftasında; 102 Ada 55, 56, 57, 59, 60, 61,
63, 64 numaralı parseller, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15A Paftasında; 102 Ada 39, 40,
41, 42, 43, 44, 45, 46, 47,48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 102 numaralı parselleri,
Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15B Paftasında; 102 Ada 2 numaralı parsel, Çubuk
İlçesi Yenice Mahallesi H29C15C Paftasında; 112 Ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10, 11, 12, 13, 16, 18,
34 numaralı parseller ve 102 Ada 58,62, numaralı parselleri kapsayan 57 ha lık alanın Kuru Mutlak
Tarım Arazisi (KMT) olması nedeniyle bu alanların tarım dışı amaçla kullanılmasının uygun
görülmediği,
E)İlçemiz Yenice Mahallesinin güneyinde, Akyurt Lojistik Merkez İmar Planının bitişik batısında,
Esenboğa Havaalanı ve Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ile de entegre olabilecek ileri teknoloji sanayi ile depolama lojistik alanları ve turizm tesis alanlarının önerilmesi ve geliştirilmesi kurgulanan ve
kurum görüşü toplama süreci devam eden, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C20A Paftasında;
114 Ada 28, 48, 49, 50,numaralı parselleri, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15C Paftasında;
114 Ada 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 38, 39, 40, 41, 43, 44, 65, 70, 80,
82, 83, 84, 87, 88 numaralı parselleri ve 116 Ada 14, 15, 16, 26, 27, 28, 29 numaralı parselleri,
Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15D Paftasında; 110 Ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,
18, 19, 20, 21, 25, 28 numaralı parseller, 111 Ada 2 ve 3 numaralı parseller ve 114 Ada 31, 36, 37,
45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 66, 67, 68, 69, 81 numaralı
parselleri kapsayan 98 ha lık alanda biran önce imar planı yapılması gerektiği tespit edilmiştir.
Başkanlığımızca İlçemiz kapsamında “Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin bir parçası olan
Çubuk İlçe Belediyesi’nin yeni vizyonunun belirlendiği, mevcut ve olası tespit edilen problemlerin
çözümlendiği, plan entegrasyonunun ve bütünlüğün sağlandığı, bölgesel ve kentsel
potansiyellerin araştırmalarının yapıldığı ve bu potansiyellerin imar planlarına yansıtıldığı
İlçemizi, gelecek nesil ve kuşaklara hazırlamak” amacıyla 1/1000 ve 1/5000 ölçekli ilave +
revizyon imar planı çalışmalarına başlanmış olup, aşağıda sunulan hedefler belirlenmiştir.
1) İlçemize ait mevcut imar planlarının 1/25 000 ölçekli Başkent Ankara Nazım İmar Planı
kararlarına uygun hale getirilmesi,
2) 1/5 000 ölçekli mevcut nazım imar planının sürdürülebilirlik ilkesi göz önünde
bulundurulduğunda tarım topraklarını tüketen, kontrolsüz büyümeye sebep olan yapısından dolayı
kapsama alanının daraltılması,
3) 1/1 000 ölçekli alanlarda kadastro, imar planı ve imar uygulaması arasındaki uyumsuzluğun
giderilmesi,
4) İmar planlarının jeolojik etütler doğrultusunda yapılması veya revize edilmesinin sağlanması,
(Çubuk jeolojik ve jeoteknik haritasının oluşturulması…)
5)Alınan diğer kurum görüşlerinin plana yansıtılması (arazi kullanımı, toprak kabiliyet sınırları,
mania planı, altyapı durumu, akifer saha haritaları gibi),
6) Çubuk Merkezde ulaşım arterlerinde sürekliliği sağlamak amacıyla 30 veya 40 metrelik çevre
yolu niteliğinde taşıyıcı arterlerin oluşturulması,
7) Kimi alanlarda parsel düzeninden ada düzenine geçilmesi ve parsellerin birleştirilmesi,
dolayısıyla; toprağın yapılarla örtülmesinin minimuma indirilmesi,
8) Farklı zamanlarda onanmış imar planlarının, bir ilişki kurularak aynı ölçekte ifadelendirilmesi
(Çevre Düzeni Planı, Çubuk imar planları ve 2023 BANİP gibi),
9)Köy iken mahalle olan yerleşim alanlarında yaşayan ve 20-25 yıl sonra yaşayacak olan
vatandaşlarımıza, ihtiyaçları olan kentsel donatı alanlarının (rekreasyon alanı, park, eğitim tesisi, spor
tesisi, dini tesis, sosyal ve kültürel tesis vb.) oluşturulması,
10)Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice-Havalimanı kavşağı arasında ki karayolu ana
arterinin genişletilmesi, servis yolları ile desteklenmesi,
11)1/25000 ölçekli nazım imar planında yer alan Ankara-Esenboğa Havalimanı metro hattına;
alternatif ulaşım olarak Çubuk-Güldarpı-Esenboğa-Yenice - Havalimanı kavşağı raylı sistemi ve durakları
oluşturulması,
12)Yine Nazım İmar Planında yer alan Kazan-Sirkeli-Esenboğa güzergahında ki 35 m lik otoyolu
dik kesen, Mevcut Ankara-Çubuk Otoyoluna paralel Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ile Çubuk’u birbirine
bağlayan 35 metrelik alternatif bir otoyol daha oluşturulması,
13)Yerleşme yerleri ile bu alanlardaki yapılaşmaların, modern-düzenli–özgün-sağlıklı yapılaşma ve
çevre şartlarına uygun teşekkülünün sağlanmasI,
14) Özlüce’deki termal potansiyelin öncelikle turizm, rekreasyon ve tarım, seracılık gibi
sektörlerinde kullanımının sağlanması için strateji geliştirilmesi,
15)Melikşah Mahallemiz sınırları kapsamında bulunan Süleyman Demirel Güçsüzler Yurdu ile
Melikşah Yüzme Havuzu arasındaki alan üzerinde; “Eğitim ve Spor Kompleksi” ile “Koruma Bakım ve
Rehabilitasyon Merkezi Kompleksi” projesinin yakın bir zamanda gerçekleştirilecek olması,16) Esenboğa Havaalanı ile de entegre olabilecek ileri teknoloji sanayi ile depolama lojistik alanları
ve turizm tesis alanlarının önerilmesi ve geliştirilmesi,
17)Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Yerleşkesinin İlçemizde kurulması sonucunda ihtiyaç duyulacak
olan, Üniversite Yerleşkesi – Çubuk Merkez doğrultusunda ki Dumlupınar-Yenice-Esenboğa-Güldarpı-
Çubuk Merkez Mahalleleri arasında kamu yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar
planları arasında ki koordinasyonu sağlayarak ulaşım sistemi (metro, otoyol gibi), kentsel donatı alanları
(yurtlar, spor tesisleri, mesire alanları, parklar, rekreasyon alanları, okullar, sosyal tesisler, turizm tesisleri,
depolama alanları, lojistik merkezler vs.), barınma ve konaklama alanları oluşturulması,
18) Hızla gelişen ve nüfusu sürekli artmakta olan İlçemizin değerli tarım arazileri, yeraltı suyu
bakımından zengin olan arazileri, sulu tarım arazileri gibi önemli araziler üzerinde yapılaşma baskısının
bulunması, bu önemli arazilerde ki yapılaşma baskısının değersiz-atıl arazilere yönlendirilmesi,
20) Mevcut İmar Planı ile arasında plansız alanlar bulunan A.Çavundur TOKİ konutları, Mesire
Alanı Projesi ve Üniversite Alanı gibi bölgelerde yatırımların tamamlanması halinde; kentsel altyapı ve
donatı alanlarının uygulanamaması gibi sorunlarla karşılaşılacağı öngörülerek; 1/1000 ölçekli imar planı
yapılması ve plan bütünlüğünün sağlanması,
21) Yapılacak düzenlemelerin; insan toplum ve çevre ilişkilerinde dengeyi bozucu nitelikte
olmaması, ekonomik ve toplumsal kayıplar bakımından toplum aleyhine sonuçlar doğurmaması, istihdam
ve katma değer yaratılması, İlçemiz ve İlimiz dolayısıyla da Ülkemiz ekonomisine faydalı olması şeklinde
prensip edinilmesi gibi sayılabilir.
2033 yılı göz önünde bulundurularak belirtilen amaç ve hedeflere ulaşılması için,
yukarıda mahallesi/paftası/ada/parseli belirtilen ve ekteki haritada “imar planı yapılması
zorunlu alanlar” kapsamına denk gelen taşınmazların (yaklaşık 348 ha lık alanın) imar planı
kapsamına alınması amacıyla “KAMU YARARI KARARI” alınması Komisyonumuzca uygun
görülmüştür.
Konunun, Belediye Meclisinde görüşülerek karar verilmek üzere iş bu rapor tarafımızca
düzenlenmiştir.
Şeklindeki komisyon raporu belediye meclisine okundu. Yapılan açık oylama neticesinde
komisyon raporu geldiği şekliyle ve oy birliği ile kabul edildi.
Belediye Başkanı
Lokman ÖZDEN İsmail ÖZDEMİR Galip KARABUDAK
Meclis Başkanı Meclis Kâtibi Meclis Kâtibi
Yukarıda 2012 yılında alınmış olan kararın özellikle yeşile boyanmış kısımlarının dikkatlice okunması, bu imar planlarının sadece uygulama imar planı olacağını söyleyen, bu imar planlarından haberleri dahi olmayan, planı hazırlayan şirketleri dahi bilmeyen emlakçıların tekrar tekrar okuması, mal sahiplerinin de bu projeleri hesap ederek arazilerinin en düşük hangi fiyatlarda seyredeceğini belirlemesi ve emlakçı arkadaşlarla belirlediği kıstaslarla görüşmesi gerekir. Bu karar olmasa dahi sadece ve sadece Yıldırım Beyazıt Üniversitesi bile bölgenin kalkınmasında yeterli olacaktır. Bunun yanında Esenboğa metrosu, Otonomi, Fuar Alanı, Uluslararası Polis Eğitim Merkezi(UPEM), Northgate (Otel, Hastane, AVM, Konut) projesi ve bunlara bağlı olarak gelecek dolaylı yatırımlara rağmen hala bölgeyi değersizleştirmeye çalışan emlakçılarla ve kendini emlakçı sananlara duyurulur. Bu belgeye rağmen hala bu bölgeye yatırım yapmayı riskli görenler, Allah'ın izni ile bu beklentilerin çok değil 3-5 yıl içerisinde gerçekleştiğini görerek dizlerini dövmekle yetineceklerdir.
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.