KARAR TARIHI
: 06/12/2012
KARAR NOSU : 314
GELDİĞİ
SERVİS : BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KARARIN KONUSU:Bayındırlık ve İmar Kom. Rp.
ÖZÜ:İlçemiz
sınırları içerisinde5403 sayılı toprak koruma ve arazi kullanımı
KARAR
Gündemin 24. Maddesi:
Belediye Meclisi’nde okunan ve
komisyonumuza havale edilen İlçemiz sınırları kapsamında yer alan ve imar planı
yapılması zorunlu olan bölgelerde “Kamu Yararı Kararı” alınması ile ilgili konu
komisyonumuzca incelenmiştir.
Konu üzerinde
yapılan incelemeler sonucunda;
İlçemiz Çubuk
7 merkez (2004 yılı onaylı), Esenboğa (2003 yılı onaylı) ve Yukarı Çavundur
Mahallelerine (2001 onaylı) ait imar planlarının 5216 sayılı yasanın yürürlüğe
girmesinden önce onaylandığı ve yürürlüğe girdiği, İlçemiz genelinde onaylı
1/5000 ölçekli Nazım İmar Planlarının yaklaşık 9000 ha., 1/1000 ölçekli
uygulama imar planlarının ise yaklaşık 3500 ha.lık bir alanı kapsadığı,
Ankara
Büyükşehir Belediyesi tarafından 5216 sayılı Kanun Kapsamında 1/25000 ölçekli
Başkent Ankara Nazım İmar Planının hazırlandığı ve (16.02.2007 tarih ve 525
sayılı Ankara Büyükşehir Belediye Meclis Kararı ile) onandığı,
1/25000
ölçekli bu planın: mevcut 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarımızın yanı sıra
Çubuk Belediye Hizmet Alanımız ve Mücavir Alanımızı da kapsadığı, 1/25000
ölçekli Nazım İmar Planının “Uygulamaya Yönelik Çerçeve Plan Koşulları Başlığı”
altında “…5.) Alt Ölçek Planlar-Revizyon Çalışmaları: …2023 Başkent Ankara
Nazım İmar Planının, Ankara Büyükşehir Belediyesine yeni bağlanan ilçe, ilk
kademe belediyeleri, mahalle ve köyler için tanımladığı ilkeler uyarınca;
*Tüm ilçe
ve ilk kademe belediyelerince 5216 Sayılı Kanun öncesi onaylanan nazım ve
uygulama imar planlarının revizyonları gerçekleştirilecektir…
*…Büyükşehir Belediyesine yeni bağlanan orman
köyleri ve kırsal nitelikli yerleşmeler-dış mahalleler (mahalle statüsü
kazanmış köyler) için yerleşik alan tespitleri uyarınca köy-mahalle yerleşik ve
yerleşim alanı planları yapılacaktır…” şeklinde hükümlerin bulunduğu,
Bu durum
neticesinde;
1/25000
ölçekli Nazım İmar Planının bahse konu bu hükümlerine göre;
-Çubuk
İlçesine ait mevcut 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarının revizyonu
yapılmasının,
-Mahalle ve
Orman Köylerinin yerleşik alanı ve yakın çevrelerine ait 1/5000 ve 1/1000
ölçekli imar planı yapılmasının zorunlu hale geldiği anlaşılmaktadır.
Sınırları ve
yetki alanı genişleyen, Başkent Ankara Nazım İmar Planı (BANİP) kapsamına giren
İlçemizde, mevcut ve olası problemlerin çözümlenmesi, plan entegrasyonunun ve
bütünlüğünün sağlanması, bölgesel ve kentsel potansiyellerin belirlenmesi ve en
iyi şekilde kullanılmasının gerektiği,
Belediyemiz
hudutlarında potansiyel oluşturan ve yeni gelişimleri destekleyecek
tetikleyecek nitelikte:
+ Ankara Esenboğa Uluslararası Havaalanı,
+ Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Gazi
Üniversitesi ve
Atatürk Yüksek Okulu Yerleşkesi
+ Melikşah ve Özlüce’de ki Termal Su,
+ Melikşah Huzur Vadisi Projesi,
+ İlçenin Rekreasyon Potansiyeli,
+ Tarım ve Hayvancılık potansiyeli,
+ Mutlu Orman Köyünde kurulan Çubuk Organize
Hayvancılık Bölgesi,
+ Nitelikli Kentsel gelişme alanları
potansiyeli,
+ Diğer doğal kaynaklar potansiyeli
+ Kültür ve turizm…gibi açılımların
bulunduğu,
Belediyemiz
ile ilgili Öncelikli olarak;
*Esenboğa ve
Yukarı Çavundur ilk kademe belediyelerinin belediyemize katılması sonucu ve
mevcut planların Belediyemiz planları ile entegrasyonunun sağlanması,
*Eski mevcut
planların 1/25000 ölçekli Nazım İmar Planı kararları da dikkate alınarak gözden
geçirilmesi, çarpık yapılaşmanın engellenmesi, tespit edilecek sorunlu
bölgelerde dönüşüm projeleri gibi açılımların yapılmasının sağlanması,
*İstihdam
artıran yatırımlar ve ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi çalışmalarının
yapılması gerektiği,
Bu
hususlar doğrultusunda; Çubuk Belediye Meclisi’nin 08.05.2009 gün ve
153 sayılı kararı ile ilk adımı attığı,
Bahse konu
Meclis kararında; “Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin bir parçası olan Çubuk
İlçe Belediyesi’nin yeni vizyonunun belirlendiği, mevcut ve olası tespit edilen
problemlerin çözümlendiği, plan entegrasyonunun ve bütünlüğünün sağlandığı,
Bölgesel ve kentsel potansiyellerin araştırmalarının yapıldığı ve bu
potansiyellerin planlamalarının yapılması,
Belediyemizi gelecek nesil ve kuşaklara hazırlamak amacı ile;
Halihazır
harita, gerekli ölçeklerde İmar Planları (1/25000 ve 1/5000 Nazım İmar
Plan’larının Büyükşehir Belediyesine önerisinin, Belediyemize de 1/1000 ölçekli
Uygulama İmar Planlarının) imar uygulaması, kentsel dönüşüm projeleri, Kentsel
Yenileme Projeleri, Cephe-kentsel siluet, peyzaj projeleri, yol projeleri,
jeolojik etütlerin yapılması veya yaptırılmasının temini için gerekli
çalışmaların başlatılması...” şeklinde hükümlerinin bulunduğu, ve 1/25000,
1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planı çalışmalarına başlandığı,
Bahse konu
Meclis Kararına istinaden;
- 5216
sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu uyarınca köy tüzel kişiliği sona ererek
MAHALLE statüsüne dönüşen Aşağıçavundur, Ağılcık, Akkuzulu, Gökçedere, Kargın,
Ömercik, Sünlü, Taşpınar, Yazır, Güldarpı, Yenice, Dumlupınar, Melikşah,
Kızılca, Kutuören, İkipınar ’ın yerleşim alanlarını ve yakın çevresini kapsayan
imar planı çalışmalarının başlatıldığı,
- İlçemiz
Çubuk 7 merkez, Esenboğa ve Yukarı Çavundur Mahallelerine ait imar planlarının
yeniden değerlendirilmesi, entegrasyonunun (bütünlüğünün) sağlanması amacıyla
revize edilmesi için çalışmaların başlatıldığı,
Bu imar
planı çalışmaları doğrultusunda toplanan bilgi, veri ve kurum görüşlerinden
edinilen kaynaklara göre; Başkanlığımızca olmazsa olmaz niteliğindeki bazı
önemli arazilerin Kuru Mutlak Tarım Arazisi ve Dikili Tarım Arazisi olarak
tanımlandığı ve 5403 sayılı “Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu” gereği
imar planı kapsamına alınamadığının tespitinin yapıldığı,
Başkanlığımızca
imar planı yapılması zorunlu ve önemli araziler sıralandığında;
A)Çevresinde
onaylı 1/1000 ölçekli uygulama imar planları (kuzeyinde toplu konut alanına ait
imar planı, kuzey batısında mesire alanı imar planı, batısında Aşağı Çavundur
Mahallesine ait imar planı ve güneyinde Çubuk merkez imar planı) bulunan ve
Toplu Konut Alanı kapsamında TOKİ’nin inşa ettiği 484 konutun ihtiyacını karşılayacak
altyapı (kanal, içme suyu, yağmur suyu, doğal gaz vb.) bağlantı güzergahlarının
projelendirilmesi ve biran önce inşa edilmesi, bunun içinde bahse konu alanda
imar planı ve akabinde parselasyon planı yapılarak kamulaştırma ve mülkiyet
sorununun çözülmesi, bahse konu imar planlarının bütünlüğünün sağlanması
hedeflenen Çubuk İlçesi A.Çavundur Mahallesi H30A21C Paftasında; 900,902,903,904,905,
906,907,908,909, 910,911, 915,916,917,918,919, 920,923,935,936,
937,938,939,940,941,942,1668,1669, 1745,1746 numaralı parselleri, Çubuk
İlçesi Merkez Mahallesi H30A21C Paftasında; 21 ada 1,2, 3,4 numaralı
parselleri kapsayan 53.23 ha lık alanda (A); İl
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 16.01.2012 gün ve 1217 sayılı yazı ve
ekleri ile; İlimiz Toprak Koruma Kurulunun 05.01.2012 gün ve 2012/1 sayılı
kararı ile; talep edilen ve Marjinal Tarım Arazisi olarak tespiti yapılan 53.23
ha lık alanın tarım dışı amaçlı kullanılmasına Valilikçe izin verilmediği,
B)Aşağı
Çavundur Yerleşik Alanına ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile Çubuk
Merkeze ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı arasında imarsız 3.2 ha lık
alanda imar planı kapsamına alınarak plan bütünlüğünün sağlanması, Aşağı
Çavundur’un Çubuk Merkeze doğru gelişme eğiliminin olması, yapılaşma baskısının
kontrol altına alınması, sağlıklı ve düzenli yapılaşmaya olanak sağlanması
hedeflenen Çubuk İlçesi A.Çavundur Mahallesi H30A21D Paftasında;
242, 243,244,312, 313,314,315, 321 ,322 numaralı parselleri kapsayan 3.2
ha. lık alanın (B); İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün
11.11.2009 tarih ve 5513-16366 sayılı yazısı ve ekleri ile; bölgenin
dikili tarım arazisi olması nedeniyle tarım dışı amaçla kullanılmasının uygun
görülmediği,
C-1)
Kargın Yerleşik Alanına ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile Çubuk Merkeze
ait 1/1000 ölçekli uygulama imar planı arasında imarsız Çubuk Merkez
Mahallesi H30D01B Paftasında; 23 Ada 18, 20,21 numaralı
parselleri kapsayan 7.1 ha lık alanda (C-1) imar planı
kapsamına alınarak plan bütünlüğünün sağlanması, Kargın’nın Çubuk Merkeze doğru
gelişme eğiliminin olması, yapılaşma baskısının kontrol altına alınması,
sağlıklı ve düzenli yapılaşmaya olanak sağlanması hedeflenen bölgede;
C-2) İlçe Merkezinden
doğu-batı doğrultusunda uzanan Şeyh Şamil Bulvarı (eski Şabanözü Yolu)
ile, İlçe Merkezine girmeden Ankara Bulvarından ayrılıp güneybatı-kuzeydoğu
doğrultusunda ilerleyen Çankırı Bulvarının (Yeni Şabanözü Yolunun) kesiştiği
noktada yer alan Çubuk İlçesi Kargın Mahallesi H30D02A Paftasında;
324 numaralı parseli, Çubuk İlçesi Merkez Mahallesi H30D02A Paftasında;
29 Ada 10 numaralı parseli kapsayan imarsız alanda imar planı yapılarak; İlçemizde
kurulan Organize Hayvancılık Bölgesine hizmet veren, ilçemizi doğusundaki il ve
ilçelerle bağlayan, doğu kapımız niteliğindeki Şeyh Şamil Bulvarının 25 metreye
genişletilmesi ve mevcut imar planında sürekliliğinin sağlanması hedeflenen 3.8
ha lık alanda (C-2) ;
C-3)
İlçe Merkezine ait 1/1000 ölçekli imar planında tamamı, 40 metre genişliğindeki
taşıt yolu üzerinde kalmış olan 908 ada nın kamulaştırma yapmadan imar
planı ve akabinde 18 uygulaması (parselasyon planı) yöntemiyle 908 adanın
eşdeğerde ki Çubuk İlçesi Sünlü Mahallesi H30D06B Paftasında; 833,834,
835,848, 849, 850,851, 852,853, 855,1646 numaralı parselleri kapsayan
alana taşınması hedeflenen 7 ha lık alanda (C-3);
C-4)
Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice- Havalimanı kavşağı doğrultusunda kamu
yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar planları arasında ki
entegrasyonun sağlanması hedeflenen Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi
H30D06D Paftasında; 135,140,184,186,474,475,476 numaralı
parselleri kapsayan 3.3 halık alanda (C-4);
İl Gıda, Tarım
ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 22.05.2012 gün ve 12495 sayılı yazı ve ekleri ile;
İlçemiz Yerleşim Alanı (Mevcut İmarlı Alan) çevresinde bulunan araziler
üzerinde 1/1000 ve 1/5000 ölçekli ilave+revizyon imar planı çalışmalarına
yönelik kurum görüşüne istinaden; Toprak Koruma Kurulunun 03.05.2012 gün ve
2012/5 sayılı kararına göre Kuru Mutlak Tarım Arazisi olarak nitelendirilen
(kamu yararı talep edilen C-1,C-2, C-3 ve C-4 şeklinde gösterilen alanları da
kapsayan)1 numaralı alanların tarım dışı amaçlı kullanılmasının uygun olmadığı,
D-1,D-2,
D-3) Çubuk Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice- Havalimanı kavşağı
doğrultusunda kamu yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak imar
planları arasında ki entegrasyonu sağlayarak altyapı uygulamaları (kanal, su,
elektrik, doğalgaz, yol vs.), ulaşım sistemi (metro, otoyol vs), kentsel donatı
alanları (yurtlar, spor tesisleri, mesire alanları, parklar, rekreasyon
alanları, okullar, sosyal tesisler, turizm tesisleri, depolama alanları,
lojistik merkezler ve tarımsal amaçlı yapılar (sera, hububat ve soğuk hava
depoları)vb.), barınma ve konaklama alanları oluşturulması hedeflenen bölgede;
İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün 02.04.2008 gün ve 880-4114 sayılı
yazı ve ekleri ile;
(D-1) ve
(D-2) Çubuk İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D06D Paftasında; 34, 137, 138, 140, 359, 360, 384, 442,
443, 444, 445, 460, 475, 476, 478, 479, 490, 498, 501, 505, 506, 507, 508, 509,
510, 511, 512, 513, 514, 522, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 534,
535, 537, 543, 555,556, 557, 558,559, 560,562, 563, 564,565, 566, 567, 568,
569, 570, 571, 572, 573, 574, 576, 577, 578, 580, 699, 700, 822, 829, 830, 835,
836, 846,847,848,850,851 numaralı parselleri, Çubuk İlçesi Güldarpı
Mahallesi H29C10C Paftasında; 533, 670, 669 numaralı parselleri, Çubuk
İlçesi Güldarpı Mahallesi H30D11A Paftasında; 817, 818, 361, 362 numaralı parselleri kapsayan toplam 94 ha
lık alan ile,
(D-3)
Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15D Paftasında; 102
Ada 55, 56, 57, 59, 60, 61, 63, 64 numaralı parseller, Çubuk İlçesi
Yenice Mahallesi H29C15A Paftasında; 102 Ada 39, 40, 41, 42, 43, 44,
45, 46, 47,48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 102 numaralı
parselleri, Çubuk İlçesi
Yenice Mahallesi H29C15B Paftasında; 102 Ada 2 numaralı parsel, Çubuk
İlçesi Yenice Mahallesi H29C15C Paftasında; 112 Ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
9,10, 11, 12, 13, 16, 18, 34 numaralı parseller ve 102 Ada 58,62, numaralı parselleri kapsayan 57
ha lık alanın Kuru Mutlak Tarım Arazisi (KMT) olması nedeniyle bu alanların
tarım dışı amaçla kullanılmasının uygun görülmediği,
E)İlçemiz Yenice
Mahallesinin güneyinde, Akyurt Lojistik Merkez İmar Planının bitişik batısında,
Esenboğa Havaalanı ve Yıldırım Beyazıt
Üniversitesi ile de entegre olabilecek ileri teknoloji sanayi ile depolama
lojistik alanları ve turizm tesis alanlarının önerilmesi ve geliştirilmesi
kurgulanan ve kurum görüşü toplama süreci devam eden, Çubuk İlçesi Yenice
Mahallesi H29C20A Paftasında; 114 Ada 28, 48, 49,
50,numaralı parselleri, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15C Paftasında;
114 Ada 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 38, 39,
40, 41, 43, 44, 65, 70, 80, 82, 83, 84, 87, 88 numaralı parselleri ve 116 Ada 14, 15, 16, 26, 27, 28, 29
numaralı parselleri, Çubuk İlçesi Yenice Mahallesi H29C15D Paftasında;
110 Ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 18, 19, 20, 21, 25, 28
numaralı parseller, 111 Ada 2 ve 3 numaralı parseller ve 114 Ada 31, 36, 37,
45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 66,
67, 68, 69, 81 numaralı parselleri kapsayan 98 ha lık alanda biran önce
imar planı yapılması gerektiği tespit edilmiştir.
Başkanlığımızca
İlçemiz kapsamında “Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin bir parçası olan
Çubuk İlçe Belediyesi’nin yeni vizyonunun belirlendiği, mevcut ve olası tespit
edilen problemlerin çözümlendiği, plan entegrasyonunun ve bütünlüğün
sağlandığı, bölgesel ve kentsel potansiyellerin araştırmalarının yapıldığı ve
bu potansiyellerin imar planlarına yansıtıldığı İlçemizi, gelecek nesil ve
kuşaklara hazırlamak” amacıyla 1/1000 ve 1/5000 ölçekli ilave +
revizyon imar planı çalışmalarına başlanmış olup, aşağıda sunulan hedefler
belirlenmiştir.
1) İlçemize ait mevcut imar planlarının 1/25
000 ölçekli Başkent Ankara Nazım İmar Planı kararlarına uygun hale getirilmesi,
2) 1/5 000 ölçekli mevcut nazım imar planının
sürdürülebilirlik ilkesi göz önünde bulundurulduğunda tarım topraklarını
tüketen, kontrolsüz büyümeye sebep olan yapısından dolayı kapsama alanının
daraltılması,
3) 1/1 000 ölçekli alanlarda kadastro, imar
planı ve imar uygulaması arasındaki uyumsuzluğun giderilmesi,
4) İmar planlarının jeolojik etütler
doğrultusunda yapılması veya revize edilmesinin sağlanması, (Çubuk jeolojik ve
jeoteknik haritasının oluşturulması…)
5)Alınan
diğer kurum görüşlerinin plana yansıtılması (arazi kullanımı, toprak kabiliyet
sınırları, mania planı, altyapı durumu, akifer saha haritaları gibi),
6) Çubuk Merkezde ulaşım arterlerinde
sürekliliği sağlamak amacıyla 30 veya 40 metrelik çevre yolu niteliğinde
taşıyıcı arterlerin oluşturulması,
7) Kimi alanlarda parsel düzeninden ada
düzenine geçilmesi ve parsellerin birleştirilmesi, dolayısıyla; toprağın
yapılarla örtülmesinin minimuma indirilmesi,
8) Farklı zamanlarda onanmış imar planlarının,
bir ilişki kurularak aynı ölçekte ifadelendirilmesi (Çevre Düzeni Planı, Çubuk
imar planları ve 2023 BANİP gibi),
9)Köy
iken mahalle olan yerleşim alanlarında yaşayan ve 20-25 yıl sonra yaşayacak
olan vatandaşlarımıza, ihtiyaçları olan kentsel donatı alanlarının (rekreasyon
alanı, park, eğitim tesisi, spor tesisi, dini tesis, sosyal ve kültürel tesis
vb.) oluşturulması,
10)Çubuk
Merkez-Güldarpı-Esenboğa-Yenice-Havalimanı kavşağı arasında ki karayolu ana
arterinin genişletilmesi, servis yolları ile desteklenmesi,
11)1/25000 ölçekli nazım imar planında yer alan
Ankara-Esenboğa Havalimanı metro hattına; alternatif ulaşım olarak
Çubuk-Güldarpı-Esenboğa-Yenice - Havalimanı kavşağı raylı sistemi ve durakları
oluşturulması,
12)Yine Nazım İmar Planında yer alan
Kazan-Sirkeli-Esenboğa güzergahında ki 35 m lik otoyolu dik kesen, Mevcut
Ankara-Çubuk Otoyoluna paralel Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ile Çubuk’u
birbirine bağlayan 35 metrelik alternatif bir otoyol daha oluşturulması,
13)Yerleşme
yerleri ile bu alanlardaki yapılaşmaların, modern-düzenli–özgün-sağlıklı
yapılaşma ve çevre şartlarına uygun teşekkülünün sağlanmasI,
14)
Özlüce’deki termal potansiyelin öncelikle turizm, rekreasyon ve tarım,
seracılık gibi sektörlerinde kullanımının sağlanması için strateji
geliştirilmesi,
15)Melikşah Mahallemiz sınırları kapsamında
bulunan Süleyman Demirel Güçsüzler Yurdu ile Melikşah Yüzme Havuzu arasındaki
alan üzerinde; “Eğitim ve Spor Kompleksi” ile “Koruma Bakım ve Rehabilitasyon
Merkezi Kompleksi” projesinin yakın bir zamanda gerçekleştirilecek olması,
16)
Esenboğa Havaalanı ile de entegre olabilecek ileri teknoloji sanayi ile
depolama lojistik alanları ve turizm tesis alanlarının önerilmesi ve
geliştirilmesi,
17)Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Yerleşkesinin
İlçemizde kurulması sonucunda ihtiyaç duyulacak olan, Üniversite Yerleşkesi –
Çubuk Merkez doğrultusunda ki Dumlupınar-Yenice-Esenboğa-Güldarpı-Çubuk Merkez
Mahalleleri arasında kamu yararı gözetilerek mevcut İmar planları ve yapılacak
imar planları arasında ki koordinasyonu sağlayarak ulaşım sistemi (metro,
otoyol gibi), kentsel donatı alanları (yurtlar, spor tesisleri, mesire
alanları, parklar, rekreasyon alanları, okullar, sosyal tesisler, turizm
tesisleri, depolama alanları, lojistik merkezler vs.), barınma ve konaklama
alanları oluşturulması,
18)
Hızla gelişen ve nüfusu sürekli artmakta olan İlçemizin değerli tarım
arazileri, yeraltı suyu bakımından zengin olan arazileri, sulu tarım arazileri
gibi önemli araziler üzerinde yapılaşma baskısının bulunması, bu önemli
arazilerde ki yapılaşma baskısının değersiz-atıl arazilere yönlendirilmesi,
20) Mevcut İmar Planı ile arasında plansız
alanlar bulunan A.Çavundur TOKİ konutları, Mesire Alanı Projesi ve Üniversite
Alanı gibi bölgelerde yatırımların tamamlanması halinde; kentsel altyapı ve
donatı alanlarının uygulanamaması gibi sorunlarla karşılaşılacağı öngörülerek;
1/1000 ölçekli imar planı yapılması ve plan bütünlüğünün sağlanması,
21) Yapılacak
düzenlemelerin; insan toplum ve çevre ilişkilerinde dengeyi bozucu nitelikte
olmaması, ekonomik ve toplumsal kayıplar bakımından toplum aleyhine sonuçlar
doğurmaması, istihdam ve katma değer yaratılması, İlçemiz ve İlimiz dolayısıyla
da Ülkemiz ekonomisine faydalı olması şeklinde prensip edinilmesi gibi
sayılabilir.
2033 yılı
göz önünde bulundurularak belirtilen amaç ve hedeflere ulaşılması için,
yukarıda mahallesi/paftası/ada/parseli belirtilen yaklaşık 326 ha lık
alanın imar planı kapsamına alınması
amacıyla “KAMU YARARI KARARI” alınması Komisyonumuzca uygun
görülmüştür.
Konunun,
Belediye Meclisinde görüşülerek karar verilmek üzere iş bu rapor tarafımızca
düzenlenmiştir.
.Şeklinde
komisyon raporu belediye meclisine okundu.Yapılan açık oylama neticesinde Komisyon
raporu geldiği şekliyle oybirliğiyle kabul edildi
Belediye Başkanı
Lokman ÖZDEN
Harun OLMUŞ Galip KARABUDAK
Meclis Başkan
Meclis Kâtibi Meclis Kâtibi
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.