ÇED raporu tamamlandı! İkinci hızlı tren geliyor
İstanbul-Ankara arası yolculuk süresini 4 saatten 1,5 saate indirecek olan Sincan Çayırhan İstanbul demiryolu projesinin ÇED raporu tamamlandı ve yapım için düğmeye basıldı.
TCDD tarafından yapımı üstlenen Sincan - Çayırhan - İstanbul tren yolu projesi toplam 5 milyar dolara mal olacak. İstanbul ile Ankara arasındaki yolculuğu 1.5 saate indirecek olan güzergah 3 etap halinde yapılacak. Birinci etap Sincan - Adapazarı hattı. İkinci etap Adapazarı - İstanbul, üçüncü etap ise Sarıyer - Başakşehir hattı olarak adlandırılıyor. Toplam 414 kilometrelik hattın 2. etabı olarak adlandırılan ve yaklaşık 112 kilometrelik Adapazarı - İstanbul hattının ÇED raporu tamamlandı
5 YILDA TAMAMLANACAK
Hazırlanan ÇED raporuna göre, üçüncü köprü ile bağlantının olacağı hat yaklaşık 6 milyar 760 milyon TL'ye mal olacak. Tren yolunun hattı Kocaeli'nin Kartepe ilçesinden başlayacak ve sırasıyla İzmit, Derince, Dilovası, Gebze, Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Çekmeköy, Beykoz'dan geçerek yapımı devam eden 3. Köprü'ye ulaşacak. Vatan'ın haberine göre, Adapazarı İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu projesi Kocaeli ve İstanbul il ve ilçeleri arasında 111 bin 589,12 kilometre uzunluğundaki hattı kapsayacak. İnşaat başlaması durumunda proje 5 yılda tamamlanacak.
ÜÇÜNCÜ ETAP
Projenin ikinci etabı için ÇED raporu tamamlanırken 3. etap olan ve Sarıyer ile Başakşehir'i bağlayacak hat için de proje ve raporlama süreçleri devam ediyor. Bu hat ise yaklaşık 40 kilometre uzunluğunda olacak. Bütün proje tamamlandığında ise İstanbul Ankara arasındaki tren yolu yolculuğu 1.5 saate inecek. Şuanda faaliyette olan 533 kilometrelik Pendik - Ankara hızlı tren hattında yolculuk 4 saatten fazla sürüyor.
Ankara ile İstanbul'u bağlayacak yeni tren hattı çft yönlü olarak yapılacak. Hızlı tren olarak tasarlanan yeni hatta trenler saatte 350 kilometre hıza çıkabilecek. Şu anda hizmette olan hatta ise trenler saatte en fazla 250 kilometre hıza çıkabiliyor.
5 YILDA TAMAMLANACAK
Hazırlanan ÇED raporuna göre, üçüncü köprü ile bağlantının olacağı hat yaklaşık 6 milyar 760 milyon TL'ye mal olacak. Tren yolunun hattı Kocaeli'nin Kartepe ilçesinden başlayacak ve sırasıyla İzmit, Derince, Dilovası, Gebze, Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Çekmeköy, Beykoz'dan geçerek yapımı devam eden 3. Köprü'ye ulaşacak. Vatan'ın haberine göre, Adapazarı İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu projesi Kocaeli ve İstanbul il ve ilçeleri arasında 111 bin 589,12 kilometre uzunluğundaki hattı kapsayacak. İnşaat başlaması durumunda proje 5 yılda tamamlanacak.
ÜÇÜNCÜ ETAP
Projenin ikinci etabı için ÇED raporu tamamlanırken 3. etap olan ve Sarıyer ile Başakşehir'i bağlayacak hat için de proje ve raporlama süreçleri devam ediyor. Bu hat ise yaklaşık 40 kilometre uzunluğunda olacak. Bütün proje tamamlandığında ise İstanbul Ankara arasındaki tren yolu yolculuğu 1.5 saate inecek. Şuanda faaliyette olan 533 kilometrelik Pendik - Ankara hızlı tren hattında yolculuk 4 saatten fazla sürüyor.
Ankara ile İstanbul'u bağlayacak yeni tren hattı çft yönlü olarak yapılacak. Hızlı tren olarak tasarlanan yeni hatta trenler saatte 350 kilometre hıza çıkabilecek. Şu anda hizmette olan hatta ise trenler saatte en fazla 250 kilometre hıza çıkabiliyor.
İŞTE YENİ GÜZERGAH
Ayaş, Çayırhan, Esenboğa Havalimanı, Çayırhan üzerinden Mudurnu Vadisi'ne doğru uzanacak yüksek hızlı tren projesi, Adapazarı'nın kuzeyinden Kocaeli ve İstanbul'a doğru uzanacak. Kocaeli'nden itibaren Kuzey Marmara Otoyolu güzergahını takip edecek olan yüksek hızlı tren, 3. Köprüsü üzerindeki raylı sistemi kullanarak İstanbul Boğazı'nı aşacak. Arnavutköy, Üçüncü Havalimanı, Başakşehir, Küçükçekmece ilçelerinden geçek olan Yüksek Hızlı Tren'in son durağı Halkalı olacak.
Ulaştırma Bakanlığının Web sayfasında projeye ilişkin açıklama;
Ankara – İstanbul arasında mevcut 576 km.lik düşük standartlı demiryolunun 160 km kısaltılarak 416 km.ye düşürülmesi, proje standartlarının yükseltilerek hızın 260 km/saate çıkartılması ve yolculuk süresinin 7,5 saatten 2,5 saate indirilmesi amacıyla 1975 yılında Bakanlığımız Yatırım Programı Ulaştırma (Demiryollar) Sektörüne alınmıştır.
Projenin ilk etapta 85 km.lik “Sincan-Çayırhan” kesimi ele alınmış olup, 1976-1979 yılları arasında beş ayrı kısım halinde ihale edilmiştir.
- I.Kısım İnşaatı % 78 Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş(Devam ediyor)
- II.Kısım İnşaatı % 40 Palet İnşaat ve Ticaret LtdŞti(Tasfiye edildi)
- III.Kısımİnşaatı % 60 Açılım İnşaat San. Ve Tic.Ltd.Şti. (Sözleşme devam ediyor)
- IV.Kısımİnşaatı %100 MustafaÖzcan İnş.A.Ş(İkmal edildi)
- V.Kısımİnşaatı % 92 Kiska Komandit Şirketi (Tasfiye edildi)
85 km. uzunluğundaki bu hat’ta % 78 oranında gerçekleşme sağlanmıştır.
Proje tamamlandığında hem banliyö, hem de yük taşımacılığına hizmet verebilecektir.
Projenin ilk etapta 85 km.lik “Sincan-Çayırhan” kesimi ele alınmış olup, 1976-1979 yılları arasında beş ayrı kısım halinde ihale edilmiştir.
- I.Kısım İnşaatı % 78 Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş(Devam ediyor)
- II.Kısım İnşaatı % 40 Palet İnşaat ve Ticaret LtdŞti(Tasfiye edildi)
- III.Kısımİnşaatı % 60 Açılım İnşaat San. Ve Tic.Ltd.Şti. (Sözleşme devam ediyor)
- IV.Kısımİnşaatı %100 MustafaÖzcan İnş.A.Ş(İkmal edildi)
- V.Kısımİnşaatı % 92 Kiska Komandit Şirketi (Tasfiye edildi)
85 km. uzunluğundaki bu hat’ta % 78 oranında gerçekleşme sağlanmıştır.
Proje tamamlandığında hem banliyö, hem de yük taşımacılığına hizmet verebilecektir.
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.